کد خبر : 477
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
160 بازدید

حس خوب نجات جان حیوانات؛ شغالهای گرفتار در چاه نجات یافتند

حس خوب نجات جان حیوانات؛ شغالهای گرفتار در چاه  نجات یافتند

نجات جان حیوانات و کمک به آنها حس خوبی از جنس آرامش به انسانها می بخشد. این حس خوب حسی ماندگار و زیبا و سبز بوده که باعث می شود جوانه های اخلاق در دل انسان شکوفه زده و به خدا نزدیک و نزدیکتر شویم. روز گذشته خبر مثبت و سبزی از نجات جان دو

نجات جان حیوانات و کمک به آنها حس خوبی از جنس آرامش به انسانها می بخشد. این حس خوب حسی ماندگار و زیبا و سبز بوده که باعث می شود جوانه های اخلاق در دل انسان شکوفه زده و به خدا نزدیک و نزدیکتر شویم.

روز گذشته خبر مثبت و سبزی از نجات جان دو شغال شنیدیم. خوشبختانه دو شغالی که به چاه آبی در دیواندره استان کردستان افتاده بودند، با کمک محیط بانان رهاسازی شدند.

گفتنی است ماموران تلاشگر و زحمت کش محیط بانی و یگان حفاظت نسبت به زنده گیری شغالها با بهره گیری از ابزارهای خاصی کرده و بعد از انجام بررسیهای لازم و ایجاد اطمینان از اینکه سلامت آنها مشکلی ندارد، در زیستگاه طبیعیشان رهاسازی کردند.

نجان جان شغال 300x224 - حس خوب نجات جان حیوانات؛ شغالهای گرفتار در چاه  نجات یافتند

حس خوب نجات جان حیوانات

کمک به دیگر خلایق خدا چقدر حس خوب و کم نظیر و زیبا و شیرینی است، . محبتی که در دل انسان جوشان شده و مرز نشناسد و باعث نجات جان و رفاه و آرامش دیگران شود، با هیچ چیز دیگری قابل قیاس نخواهد بود.

در مقیاس عمل لازم است انسان در هر رفتاری که با دیگران می کند، خود را در تصوراتش جای دیگران بگذارد، ببیند آیا دیگران در شرایطی که در آن قرار گرفته اند خوشحال و راضی هستند یا نه؟

برای چند لحظه چشمان خود را ببندیم و خود را به جای دو جانداری بگذاریم که بر حسب اتفاق یا هر دلیل دیگری در چاه یا جایی تاریک گرفتار و محبوس شدند. بدون غذا، بدون آب، بدون نعمت آزادی و فضا برای زندگی. تصور چنین لحظاتی برای هر انسانی حتی برای چند دقیقه کوتاه هم سخت است. مطمئن باشیم حیوانات هم دارای احساس بوده و در چنین شرایطی ضجه کرده و قلبهای کوچکشان به تپش تند و غیرمعمول افتاده و با زجر و التماس خواهان فرار از این وضعیت و نجات هستند.

در چنین شرایطی انسانهای باوجدانی پیدا شده و زحمت نجات این جانداران را محول می شوند. حال این حس خوب چقدر لذت بخش خواهد بود. دعای خیر آن حیوانات معصوم که دیوانه وار به دنبال نجات بودند تا قیام قیامت پشت و پناه امدادگرانش خواهد بود و خدا نیز ناظر بر اعمال است. ضمن اینکه حق حیات که بدیهی ترین و زیباترین حق بین تمامی موجودات است، به حیوانات نیازمند کمک نیز داده می شود تا بار دیگر لذت دویدن در چمنزار و عشق بازی و نفس کشیدن در زیر آسمان خدا را تجربه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 6
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مارال نیوز یکشنبه , 12 تیر 1401 - 10:31

[…] باشیم و با حیوانات این مخلوقات […]

مارال نیوز جمعه , 31 تیر 1401 - 18:59

[…] زندگی نیز است؛ حیوانات نیز زندگی را […]

yBuwNOcSqMJbzxi پنجشنبه , 20 مرداد 1401 - 10:37

nVFJDqyxhl

SzXgkicCouGYbA پنجشنبه , 3 شهریور 1401 - 14:09

SminDZsEMCpc

SzXgkicCouGYbA پنجشنبه , 3 شهریور 1401 - 14:10

TLRikQfPwaUZ

[…] طرفدار حقوق حیوانات و محیط زیست در […]