کد خبر : 2278
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

زیباترین عکس مارال های ایرانی گوزن قرمز مرال آذربایجان

زیباترین عکس مارال های ایرانی گوزن قرمز مرال آذربایجان

زیباترین عکس از مرال نژاد ایرانی، عکس های باکیفیت از گوزن مرال، مارالهای ایرانی چگونه زندگی می کنند و تفاوت مارال با گوزن در چیست. زیباترین عکس مارال های ایرانی گوزن قرمز آذربایجان شرقی را ببینید. به  گوزن مرال در زبان ترکی مارال گفته شده و در مازندران با نام گاو کوهی و ورزا معروف

زیباترین عکس از مرال نژاد ایرانی، عکس های باکیفیت از گوزن مرال، مارالهای ایرانی چگونه زندگی می کنند و تفاوت مارال با گوزن در چیست. زیباترین عکس مارال های ایرانی گوزن قرمز آذربایجان شرقی را ببینید.

به  گوزن مرال در زبان ترکی مارال گفته شده و در مازندران با نام گاو کوهی و ورزا معروف است. ترکمن ها نیز به مرال، سوغون می گویند.

عکس گوزن مرال در برف زمستان

گوزن مرال در برف زمستان

مرال ها نوعی از گونه های گوزن قرمز بوده که در شمال ایران زندگی می کنند. از دیگر زیستگاه مارال ها می توان به آسیای میانه و همچنین منطقه قفقاز اشاره کرد.

گوزن مرال

گوزن مرال

در دل جنگل های ارسباران و همچنین آینالو خدا آفرین آذربایجان شرقی و منطقه جنگل فندقلو در استان اردبیل و شهرهای شمالی مثل گیلان و مازندران و … مارال های ایرانی «مرال های خزری» زندگی می کنند. در برخی مناطق سرسبز کشور نیز شوکا و مرال به صورت محدود دیده شده است.

عکس مرال ها در طبیعت

عکس مرال ها در طبیعت ایران

برای مرالهایی که در مناطق حفاظت شده و در شرایط نیمه اسارت و نیمه طبیعی زندگی می کنند، متاسفانه مردم از پشت فنس و قفس ها به مرال نزدیک شده و از روی ندانستن و خیرخواهی اقدام به دادن پفک و سایر خوردنی های سوپرمارکتی می کنند.

متاسفانه این اقدام ممکن است باعث چسبندگی روده و همچنین آسیبهای جدی به سلامتی و زندگی مارال ها و گوزن ها بشود و نباید خوراکیهای مضر سوپرمارکتی مثل پفک و امثال آن به مارال ها و دیگر پستانداران و پرندگان داده شود.

تفاوت و شباهت های گوزن با مرال

مرال با گوزن چه تفاوت و شباهتهایی دارد

مرال ها از نوع بزرگترین نوع گوزن ها محسوب می شوند که دارای پراکندگی گسترده ای در اروپا و آسیای میانه نیز هستند.

تاکنون مرال در کشورهایی همچون آرژانتین، کانادا، آمریکا، شیلی و استرالیا نیز دیده شده و پراکندگی های گسترده ای دارند.

مرال ها چگونه زندگی می کنند

مرال ها چگونه زندگی می کنند

مرال ها زیر گونه های زیادی نیز دارند و تا بدین لحظه 15 زیر گونه برای مارال ها کشف و اعلام رسمی شده است.

عکس گوزن مارال با بچه ها

عکس گوزن مارال با بچه ها

مرال ها در زمان جفت گیری آواز گاوبانگی سر می دهند.

با به صدا درآوردن گاوبانگی، نرها ماده ها را برای جفت گیری فرا خوانده و نرهای دیگر را نیز برای مبارزه دعوت می کنند.

زندگی مارال ها در ایران

گوزن مارال چگونه زندگی می کند

در خصوص در خطر انقراض بودن مرال ها نیز اعلام شده که جمعیت مارال ها در بسیاری از مناطق رو به کاهش بوده و نسل مارال ها متاسفانه در خطر است.

مارال ها جزو حیوانات حفاظت شده محسوب شده و در کشور ما نیز با شکار هر گونه مرال برخورد جدی شده و متخلفان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

مرال های ایرانی مارال گوزن

حق زندگی را از هیچ حیوانی نگیریم. زندگی زیباست

شکارچیان بی رحم باید دقت کنند که جان هر موجود زنده ای برایش شیرین بوده و آنها نیز به مانند انسانها حق زندگی دارند و دوست دارند نفس بکشند.

از تپش انداختن قلب مرال یا هر موجود زنده دیگری اوج زیر پا گذاشتن منش انسانی و اخلاقی است و یک انسان خیلی باید خودخواه و نامرد باشد که به بهانه های مختلف وجدانش را آرام کرده و تفنگ و تورش را با خود برای شکار گونه های جانوری ببرد.

بسیاری از بزرگان نیز تأکید کرده اند که یک شکارچی بیشتر از آنچه که از شکارش به دست بیاورد، از دست می دهد. یک شکارچی انسانیت و منش اخلاقی و وجدان پاکش را قربانی چند وعده شام و نهار یا سکه های بی ارزش مادی می کند در حالی که جان هیچ موجود زنده ای را با پول نمی شود خرید. تاوان فقر و نیاز مالی مردم را نیز نباید حیوانات و حیات وحش بدهند.

[quote]یک شکارچی ابتدا نان خود را درون خون فرو برده و سپس می خورد. [/quote]

آه و نفرین حیوانات مظلوم زبان بسته نیز اثر پذیر است و شکارچیان گونه های جانوری، چه از نوع مرال و چه پرندگان و … هم در این دنیا و هم در آخرت جزای آن را خواهند دید.

جرم شکار  و کشتن جانداران، با هیچ کار خیر مشابه دیگری پاک نخواهد شد؛ چرا که جانی که گرفته می شود، با اقدام مشابه قابل جبران نیست. خدای ما خدای حیوانات نیز هست و آفریده های ما یکی است.

به امید اینکه شکارچیان، توبه کرده و متوجه کار غیراخلاقی خون و خونریزی خودشان در دامان طبیعت شوند.

با شکار کردن، آه و نفرین حیوانات زبان بسته را به دامان خود و خانواده هایمان نخریم. زندگی با مهربانی ها زیباست و چه قشنگ است که جانی نگیریم و زندگی ببخشیم.

یک شکار با یک وعده غذا و نهایتا چند ساعت تفریح همراه می شود اما این برای یک جاندار برابر است با یک عمر زندگی و لذت بردن از جهان و طبیعت زیبا… به امید شکستن تمام تفنگ ها و شنیده نشدن صدای هیچ تفنگی در جهان هستی.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
عکسهای حرمسرای زنان معروفترین شاه قاجار ناصرالدین شاه | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] جیران به معنای مارال یا غزال است. […]