کد خبر : 24868
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹

آیا در چرخ خیاطی قدیمی جیوه قرمز گرانبها وجود دارد؟

آیا در چرخ خیاطی قدیمی جیوه قرمز گرانبها وجود دارد؟
آیا واقعا در چرخ خیاطی قدیمی مارشال و سینگر جیوه قرمز گرانبهایی وجود دارد؟؛

جیوه قرمز گرانبها که دارای ارزش بالایی است آیا واقعا در چرخ خیاطی قدیمی مارشال و سینگر وجود دارد؟ خبر عجیبی که مجددا بعد از سالها در حال پخش است و تکذیب نیز شده است.

ریشه یابی شایعه قدیمی وجود جیوه در چرخ خیاطی که منجر به بالا رفتن قیمت چرخ خیاطی شد. در شایعات مجازی آمده که به دلیل برخورداری این دستگاه ها از جیوه قرمز بهای آن بسیار بالا است. اما آیا واقعا جیوه قرمز یا ماده گران بهایی در چرخ های خیاطی قدیمی وجود دارد؟

اولین شایعه گران شدن چرخ خیاطی

اولین شایعه در خصوص چرخ خیاطی در سال 2009 میلادی یعنی بیش از 20 سال پیش در عربستان سعودی ایجاد شد.

پلیس عربستان نیز در آن مقطع تحقیقات گسترده ای در خصوص ادعای مذکور انجام داد تا ریشه یابی شایعه انجام شده و همچنین متهمان دستگیر شوند. در خبرهای آن مقطع ادعا می شد چرخ های خیاطی قدیمی دارای جیوه قرمز گران قیمتی می باشند.

در آن زمان یکی از نشریات سعودی نیز اعلام کرد برخی از خریداران حاضر هستند تا 50 هزار دلار برای این چرخ های خیاطی قدیمی بپردازند.

نظریه های عجیب دیگری نیز در خصوص چرخ های خیاطی قدیمی وجود داشت. در بین عوام رایج شده بود که از ماده موجود در این چرخ های خیاطی در ساخت بمب هسته ای بهره گرفته می شود. همچنین به باور عمومی تبدیل شده بود که از موبایل خود می توانید برای کشف کردن طلا و جیوه های مستتر در چرخ های خیاطی استفاده کنید.

نشریه الاقتصادیه تحلیل جالبی در این خصوص داشت. رسانه مذکور نوشته بود:

فقر شرایط مناسب برای ترویج شایعه وجود جیوه قرمز را در عربستان به حصوص قشر متوسط جامعه فراهم کرده است.

حالا مجددا بعد از سالها شایعه جدیدی ساخته شده و در کشور ما نیز در حال دست به دست شدن است. اسیر این شایعات نشویم. چه بسا سودجویانی نیز با به پا کردن چنین شایعاتی در پی فریب مردم و فروش این چرخ های خیاطی به قیمت بالا باشند. بنابراین بدون تحقیق و پرس و جو پول خود را هدر ندهید.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها