کد خبر : 33271
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷

عکس نوشته پیام تبریک روز تولد سعدی در اول اردیبهشت

عکس نوشته پیام تبریک روز تولد سعدی در اول اردیبهشت
تلاش برای معرفی هر چه بیشتر و مناسب سعدی این شاعر شهیر و اخلاق مدار به نسل نوجوان و جوان کشورمان اقدام فرهنگی ارزنده ای می تواند باشد.؛

به گزارش مارال نیوز، در تقویم مناسبت های ایرانی اول اردیبهشت ماه به عنوان سالروز به دنیا آمدن سعدی شیرازی نامیده شده است. عکس نوشته اشعار سعدی با پیام تبریک روز بزرگداشت سعدی را در این پیام خواهیم دید و خواند.

از حدود 22 سال پیش مرکز سعدی شناسی نخستین روز از اردیبهشت ماه را به عنوان روز سعدی شیرازی نامیده است تا همه ساله بهانه ای برای یاد و بزرگداشت این شاعر فرهیخته و برجسته ایرانی وجود داشته باشد.

از آثار برجای مانده سعدی شیرازی علاوه بر بوستان و گلستان سعدی که برای همگان شهره است می توان به قصاید و مراصی و صاحبیه وی اشاره کرد. کتاب گلستان به نظم و نثر مسجع و بوستان به نظم نوشته شده است.

در کتاب کلیات سعدی نیز می توان به جمع بندی موارد زیر اشاره کرد:

مجالس پنجگانه، ملمعات و مثلثات، رباعیات و مفردات؛ نصیحه‌الملوک، صاحبیه و قصاید

اول اردیبهشت روز گرامیداشت سعدی شاعر ایرانی

متن پیام تبریک روز سعدی,گرامیداشت روز سعدی

وجود چنین مناسبت هایی بهانه و یادآور مناسبی به منظور تکرار اشعار به یادماندنی و بازخوانی آثار فرهیختگان کشورمان و همچنین شناخت بیشتر آنها فراهم می کند.

سعدی شیرازی در بین سال های 585 تا 615 هجری قمری در شیراز به دنیا آمده و با القابی همچون استاد سخن و شیخ اجل مزین گشته اند.

تخلص این شاعر با اسم سعدی بوده و آرامگاه شیخ اجل در سعدیه شیراز است. وی خطیب، شاعر و نویسنده بوده و در دوره اتابکان فارس، عباسیان، خوارزمشاهیان و ایلخانان به فعالیت فرهنگی و هنری خود می پرداخت.

تلاش برای معرفی هر چه بیشتر و مناسب سعدی این شاعر شهیر و اخلاق مدار به نسل نوجوان و جوان کشورمان اقدام فرهنگی ارزنده ای می تواند باشد.

در زیر گلچینی از پیام های تبریک به مناسبت فرارسیدن روز بزرگداشت سعدی و همچنین اشعار خاص و متفاوت سعدی شیرازی به صورت عکس نوشته و طراحی های گرافیکی که از سایتهای مختلف تفریحی و وسرگرمی و ادبیاتی گردآوری شده است را ببینیم.

متن پیام تبریک روز سعدی با اشعار منتخب و زیبا برای پیامک و اینستاگرام

در زیر تصاویر گرافیکی طرح های پیام تبریک روز سعدی، اشعار منتخب از گلستان و بوستان سعدی و همچنین متن هایی برای معرفی سعدی شیرازی این شاعر شهیر کشورمان که مناسب برای ارسال به عنوان پیامک یا پروفایل شبکه های اجتماعی و استفاده در اینستاگرام و واتساپ و تلگرام است را گنجانده ایم:

متن پیامک های گرامیداشت روز سعدی:

  • نخستین روز از ماه بهشتی اردیبهشت به نام بزرگداشت سعدی همراه شده است. روز بزرگداشت این بزرگمرد ایرانی بر شما ایرانی عزیز، مبارک باد.
  • سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز. نکونام باشید و سبز اندیش. روز بزرگداشت سعدی خجسته باد
  • یکم اردیبهشت، روز تولد سعدی شیرازی، استاد سخن و پیام آور اخلاق و انسانیت که جلوه گر ادب پارسی است، گرامی باد
  • دوستدار فرهنگ و ادبیات ایرانی، دوست فرهیخته و عزیزم روز جهانی بزرگداشت سعدی بر شما و همه دوستداران شعر و نثر زیبای فارسی گرامی باد
  • دو کس دشمن ملک و دینند. پادشاه بی حلم و زاهد بی علم. فرارسیدن سالروز گرامیداشت سعدی شیرازی مبارک باد.
  • فرمایشی گوهر بار از شیخ اجل سعدی شیرازی در خصوص زندگی: مال از بهر آسایش عمر است، نه عمر از بهر گرد کردن مال. یکم اردیبهشت روز سعدی شیرین سخن مبارک باد
  • همه عیب خلق دیدن نه مروت است و مردی؛ نگهی به خویشتن کن که تو هم گناه داری. روز سعدی گرامی باد
  • روز جهانی گرامیداشت سعدی شیخ اجل و استاد سخن بر شما دوست هنرمند و فرهیخته ام مبارک باد
  • سخنی شیرین از سعدی شیرازی: نه چندان درشتی كن كه از تو سیر شوند؛ نه چندان نرمی كن كه بر تو دلیر شوند. یکم اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی گرامی باد

عکس نوشته شعرهای منتخب سعدی شیرازی

متن پیام تبریک روز بزرگداشت سعدی

فرا رسیدن روز گرامیداشت سعدی

اشعار زیبای سعدی شیرازی

متن تبریک روز سعدی

اول اردیبهشت و روز گرامیداشت سعدی

پیام های تبریک روز سعدی

بهترین پیام ها و اشعار سعدی

گلستان و بوستان سعدی

منتخب متن ها و اشعار سعدی

پیام تبریک به مناسبت گرامیداشت روز سعدی

گرامیداشت روز سعدی شیخ الاجل

آرامگاه استاد سخن سعدی شیرازی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها