کد خبر : 33132
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷

آیا شهرداری مجاز به کشتار جمعیت موش ها است؟

آیا شهرداری مجاز به کشتار جمعیت موش ها است؟
شهرداری ها نه تنها مجبور نیستند به موش ها سم بدهند بلکه این کار هم از نظر اخلاقی و حقوق حیواناتی و هم از نظر زیست محیطی غیرقابل قبول و توجیه ناپذیر است.؛

آیا شهرداری ها ملزم هستند برای کنترل جمعیت موش ها اقدام کرده و به آنها سم بدهند؟ پاسخ خیر است.

شهرداری ها نه تنها مجبور نیستند به موش ها سم بدهند بلکه این کار هم از نظر اخلاقی و حقوق حیواناتی و هم از نظر زیست محیطی غیرقابل قبول و توجیه ناپذیر است.

سمومی که برای موش ها استفاده می شوند حیوانات را فوری نمی کشند بلکه آنها را چندین روز شکنجه می دهند تا در نتیجه خونریزی داخلی بمیرند.

در طول این چند روز احتمال این که موش مسموم توسط حیوانات دیگر مانند روباه ها، پرندگان شکارچی، گربه ها و … شکار و خورده شود زیاد است. مخصوصا که حال مساعدی ندارد و آسیب پذیرتر است.

نتیجه چه می شود؟ انتقال سم به حیوانات شکارچی و بیماری آنها و در صورت تکرار مداوم، مرگ آنها.

علاوه بر این حتی اگر موش شکار نشود این سم از طریق ادرار، خونریزی و یا تجزیه بدن پس از مرگ به طبیعت راه پیدا می کند و چون تجزیه ناپذیر است تا مدت ها در طبیعت باقی می ماند.

با افزایش بی رویه جمعیت موش ها در شهرها، شهرداریها  از چه روشی برای کنترل جمعیت موش استفاده کنند؟

وظیفه شهرداری ها در وهله اول آن است که با کنترل مناسب پسماند و زباله از جمع شدن موش ها در یک محل جلوگیری کنند اما اگر نیاز به کنترل جمعیت موش ها باشد، خوشبختانه در سال های اخیر شرکت های نوپا موفق به کشف مواد طبیعی شده اند که زاد و ولد در موش ها را برای مدت محدودی مختل می کند و به این ترتیب باعث کاهش موثر جمعیت موش ها می شوند.

یکی از این شرکت ها ماده ای به نام Contrapest ارائه کرده است. از اسمش مشخص است که هدف اولیه سازندگانش دوستی با موش ها نبوده است. «به قول خودشان به صورت تصادفی موفق به کشف این مواد شده اند» که باید در قالب خوراکی در منطقه پخش شود و شامل دو ماده اصلی است: ماده ای که باعث توقف تخمک گذاری در موش های ماده برای 45 روز می شود و ماده دیگری به نام Triptolide که باعث توقف تولید اسپرم در موش های نر برای 45 روز می شود.

این ماده در قسمتی از شهر سیاتل که جمعیت قابل توجهی از موش ها را دارد آزمایش شده است و بر اساس مشاهدات پس از چند ماه جمعیت موش ها 90 درصد کاهش یافته است.

بر اساس اطلاعات این شرکت، این ماده یک ماده طبیعی کاملا بی ضرر است که نه تنها موش ها را از روش های خشونت آمیز کشتار نجات می دهد بلکه از آنجا که هیچ سمی در کار نیست، به طبیعت و گونه های دیگر «مخصوصا گونه هایی که موش ها را می خورند» آسیبی نمی زند.

منبع: تالین ساهاکیان

 

مطالب مرتبط دیگر در خصوص روش های راندن موش ها بدون کشتار:

روش دور کردن موش بدون کشتن/ بهترین راهکار مقابله با موشها

دورکردن و کنترل جمعیت موش بدون آزار و کشتار

روی مطالب مهم مرتبط بالا «دو لینک بالا» نیز کلیک کرده و مطالعه فرمایید. انسانیت مرز ندارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
دورکردن و کنترل جمعیت موش بدون آزار و کشتار | مارال نیوز
21 روز قبل

[…] آیا شهرداری مجاز به کشتار جمعیت موش ها است؟ […]