کد خبر : 4266
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵

عکس برخورد کهکشان ها به همدیگر و تغییر شکل سیاره

عکس برخورد کهکشان ها به همدیگر و تغییر شکل سیاره

هابل تصاویر بی نظیری از برخورد کهکشان ها به یکدیگر ثبت کرده که در حال برخورد بسیار نزدیک به هم قرار دارند تا در آینده شکل و شمایل سیاره نیز دچار تغییر شود. این تصویر از عکسهای خاص نجومی و کهکشانی یاد شده است. عکسی که در زیر می بینید، دو کهکشان مانند کشتی هایی

هابل تصاویر بی نظیری از برخورد کهکشان ها به یکدیگر ثبت کرده که در حال برخورد بسیار نزدیک به هم قرار دارند تا در آینده شکل و شمایل سیاره نیز دچار تغییر شود.

این تصویر از عکسهای خاص نجومی و کهکشانی یاد شده است.

عکسی که در زیر می بینید، دو کهکشان مانند کشتی هایی در حال برخورد به هم هستند. کهکشانهایی که حالت مارپیچی داشته و به هم برخورد خواهند کرد.

تصادف کهکشان ها و برخورد با یکدیگر

عکس برخورد کهکشان ها به همدیگر تا زمان تغییر شکل و شمایل

منجمان بر این اعتقادند چنین برخوردهای کهکشانی برای سالهای طولانی ادامه دار خواهد بود به گونه ای که شمایل و شکل این دو کهکشان نیز عوض بشوند.

گفته شده که این برخورد کهکشانی برای میلیون ها سال دوام خواهد داشت که در نوع خود جالب است.

هابل از جمله قوی ترین تلسکوپهای جهانی بوده که در سالیان اخیر نگاه ما را به دنیا عوض کرده است.

ناسا نیز امیدوار است که با استفاده از قدرت این تلسکوپ بتواند ماموریت های بزرگ کیهانی ناسا را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

تلسکوپ هابل 23 سال است که فعال شده و در این مدت شکار بسیاری از تصاویر و اتفاقات پیرامونی دنیای نجوم با بهره گیری از این ابزار و تلسکوپ بوده تا زمینه مطالعات کامل در خصوص کهکشان ها و سیارات فراخورشیدی فراهم شود.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها