کد خبر : 4249
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

تعداد تیمهای حاضر در جام جهانی بعدی فوتبال چند تیم خواهد بود

تعداد تیمهای حاضر در جام جهانی بعدی فوتبال چند تیم خواهد بود

تعداد دقیق تیمهای حاضر و راه یافته به دور بعدی جام جهانی  فوتبال به میزبانی آمریکا، کانادا و مکزیک در سال 2026 چند تیم خواهد بود؟ به گزارش مارال نیوز، صعود تیمهای فوتبال به جام جهانی با تغییر قوانین و فرمت جدید مسابقات بسیار راحت خواهد بود. طبق برنامه ریزی انجام یافته و به نقل

تعداد دقیق تیمهای حاضر و راه یافته به دور بعدی جام جهانی  فوتبال به میزبانی آمریکا، کانادا و مکزیک در سال 2026 چند تیم خواهد بود؟

به گزارش مارال نیوز، صعود تیمهای فوتبال به جام جهانی با تغییر قوانین و فرمت جدید مسابقات بسیار راحت خواهد بود.

طبق برنامه ریزی انجام یافته و به نقل از یکی از رسانه های قطری، تعداد شرکت کنندگان جام جهانی 2026 به 48 تیم افزایش خواهد یافت.

نشریه ای به نام استاد الدوحه به گزارشی در این خصوص پرداخته و از 48 تیمه شدن جام جهانی 2026 به میزبانی سه کشور آمریکا، مکزیک و کانادا خبر داده است.

تیمهای ملی جام جهانی

تعداد دقیق تیمهای ملی جام جهانی دورهای بعدی

تعداد سهمیه تیمهای حاضر در جام جهانی 2026

جدیدترین سهمیه بندی اعلام شده تیمهای ملی برای راهیابی به دور بعدی جام جهانی یعنی 2026 مکزیک و آمریکا، کانادا به شرح زیر است.

مسابقات جام جهانی دور بعدی با حضور 48 تیم در 16 گروه برگزار می شود که در هر گروه تنها 3 تیم حاضر خواهند بود و از تیمهای حاضر 2 تیم به دور بعدی و حذفی صعود خواهند کرد.

قاره اروپا در سهمیه بندی جدید 16 سهمیه خواهد داشت که سهمیه قابل توجهی است. بعد از اروپا، آفریقای ها هم سهمیه خوبی برای جام جهانی بعدی دارند و آن 9 تیم است.

از قاره اسیا نیز 8 تیم صعود خواهند کرد. با توجه به کیفیت تیمهای حاضر در قاره آسیا به نظر می رسد که تیم ملی ایران برای صعود به جام جهانی بعد از این مشکل خاصی نداشته باشد و به راحتی بتواند خود را در بین تیمهای صعود کرده در جام جهانی ببیند. البته به شرط اینکه پس رفت عجیبی در تیم ما ایجاد نشود.

از قاره آمریکاتی جنوبی و شمالی نیز هر کدام 6 تیم راهی جام جهانی خواهند شد. اقیانوسیه نیز یک تیم خواهد داشت. همچنین دو سهمیه باقیمانده نیز با برگزاری یک دوره مسابقه 6 تیمی مشخص خواهد شد که این توضیح ناکافی بوده و کمی گنگ به نظر می رسد.

اما در نگاه اول، به نظر می رسد که حضور تیمهای ملی در جام جهانی به نظر کمی آسانتر از گذشته خواهد شد و این به سود تیم ایران نیز خواهد بود. همچنین صعود از گروه جام جهانی نیز پیچیدگی های سابق خود را از دست خواهد داد و کمی ساده تر می شود.

مسابقات جام جهانی فوتبال قطر 2022 امسال با همان فرمت قبلی و با 32 تیم برگزار می شود اما از دورهای بعدی تغییرات زیادی در نحوه برگزاری و تیم های راه یافته به جام جهانی را شاهد خواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها