کد خبر : 5568
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

رابطه مصرف نوشابه های انرژی زا و سیگار کشیدن با سکته مغزی

رابطه مصرف نوشابه های انرژی زا و سیگار کشیدن با سکته مغزی

نوشابه های انرژی زا و گازدار در کنار استفاده از دخانیات از جمله سیگار عموما سلامتی بدن را مورد حمله قرار داده و زمینه ساز سکته مغزی نیز می شوند. به گزارش مارال نیوز، از جمله دلایل سکته مغزی می توان به مصرف نوشیدنی های انرژی زا و همچنین مصرف مواد هروئینی همچون کوکائین و

نوشابه های انرژی زا و گازدار در کنار استفاده از دخانیات از جمله سیگار عموما سلامتی بدن را مورد حمله قرار داده و زمینه ساز سکته مغزی نیز می شوند.

به گزارش مارال نیوز، از جمله دلایل سکته مغزی می توان به مصرف نوشیدنی های انرژی زا و همچنین مصرف مواد هروئینی همچون کوکائین و ماری جوانا و امثال آن اشاره کرد.

همچنین اضطراب به عنوان زمینه ساز اصلی سکته مغزی محسوب می شود و لازم است افراد برای پرهیز از بیماری های غیرقابل علاج و سختی که از طریق استرس بیهوده بر بدن تحمیل می شود؛ افکار مزاحم و چیزهایی که باعث تکدر خاطر و اضطراب می شود را از ذهن خود بزدایند.

چرا سکته می کنیم

قرص های پیشگیری از باررداری هورمونی و لخته خون در پا و لگن به علت بی تحرکی یا آسیب در کنار وجود سوراخ در قلب برای افرادی که از آن بی اطلاع هستند نیز از دلایل سکته مغزی است.

پارگی شریان گردن به دلیل ضربه یا آسیب گردن از دیگر دلایل سکته مغزی می تواند باشد.

دلایل شایع سکته مغزی 

همچنین سکته مغزی دارای دلایل شایع و رایجی نیز است. بیماری های قلبی، فشار خون بالا، کلسترول زیاد، دیابت و همچنین سیگار کشیدن از دلایل شایع بروز سکته مغزی می باشند.

چرا سکته مغزی رخ می دهد؟

عموما سکته مغزی در مقاطعی اتفاق می افتد که خون رسانی به قسمتی از مغز کمتر شده و یا به صورت کلی قطع شود. این موضوع به دلیل کاهش میزان اکسیژن و رساندن مواد غذایی به مغز باعث اختلال در عملکرد عادی مغز می شود تا سلول های مغزی در چند دقیقه کوتاه از بین رفته و یا به شدت آسیب ببینند. درمان سکته مغزی باید بلافاصله انجام پذیرد تا تخریب و عوارض آن کاهش یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
مارال نیوز
1 سال قبل

[…] و نشانه های منفی سکته مغزی و همچنین حفظ […]