کد خبر : 2893
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

اقدامات ایران برای مبارزه با بیماری جدید آبله میمون

اقدامات ایران برای مبارزه با بیماری جدید آبله میمون

وزارت بهداشت ایران چه تمهیدات و برنامه هایی برای مبارزه با ویروس آبله میمون اندیشیده و چه کارهایی برای مقابله با شیوع آبله میمون در کشور انجام پذیرفته است. در مصاحبه ای که دستیار رسانه ای وزیر بهداشت با ایسنا داشته اعلام شده که در ایران نیز برای پیشگیری از ورود و همچنین جلوگیری از

وزارت بهداشت ایران چه تمهیدات و برنامه هایی برای مبارزه با ویروس آبله میمون اندیشیده و چه کارهایی برای مقابله با شیوع آبله میمون در کشور انجام پذیرفته است.

در مصاحبه ای که دستیار رسانه ای وزیر بهداشت با ایسنا داشته اعلام شده که در ایران نیز برای پیشگیری از ورود و همچنین جلوگیری از افزایش این بیماری، به واحدهای بهداشتی آماده باش داده شده است.

به گفته این مقام مسئول، در واحدهای بهداشتی کشور با آماده باش داده شده در صورت مواجهه با موارد مشکوک نیز بررسیهای لازم انجام خواهد یافت.

همچنین امکانات تشخیصی و تجهیزات مورد نیاز نیز به اندازه کافی تأمین شده و آزمایشگاههای مدنظر برای تشخیص دادن ویروس جدید آبله میمون در انستیتوپاستور فعال گردیده است.

بدین منظور وزارت بهداشت با جدیت لازم پیگیری های خود را در خصوص پیشگیری از ویروس آبله میمون و مبارزه با آن انجام خواهد داد.

آبله میمون در ایران

بدیهی است تا این لحظه مورد قطعی از ابتلا به ویروس آبله میمون در شهرهای کشور ما مشاهده نشده است.

تا بدین لحظه موارد قطعی مبتلایان به ویروس آبله میمون در سراسر جهان به حدود 200 نفر می رسد.

اطلاع از روشهای انتقال آبله میمون به انسان و همچنین عوارض مبتلایان به ویروس آبله میمون، دانستن تفاوت آبله میمون با آبله انسان و دیگر آموزشهای لازم به شهروندان در کنار آماده باش نهادهای مرتبط برای جلوگیری از درگیری مردم و کنترل ویروس می تواند در پیشگیری از این بیماری کمک نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها