کد خبر : 32523
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸

آسیب بدون جفت و تنها نگهداشتن عروس هلندی و طوطی و سایر پرندگان زینتی

آسیب بدون جفت و تنها نگهداشتن عروس هلندی و طوطی و سایر پرندگان زینتی
پرندگان دارای فهم، شعور، درک و احساس بالایی هستند. نعمت زندگی و زیبایی های آن را می فهمند و شیرینی همنشینی و همراه شدن با پرنده دیگر را به خوبی درک می کنند. تنها نگهداشتن هیچ جانداری اخلاقی و انسانی نیست.؛

با کمال تأسف بیشتر نگهدارندگان پرندگان زینتی مثل عروس هلندی و طوطی برزیلی و مرغ مینا و … به صورت جفت پرنده خود را نگه نداشته و این پرندگان را بدون همنشین و جفت نگهداری می کنند.

تنها نگه داشتن پرنده زینتی باعث تغییر منفی در رفتار آنها، پرخاش، کسلی، افسردگی، یأس و ناراحتی و اضطراب پرندگان می شود که در چشمان و رفتارشان نیز می توان آن را خواند.

پرندگان موجوداتی اجتماعی هستند و نیاز به شریک گیری و بودن در کنار همنوعان خود دارند و تنهایی می تواند حتی به استرس، تنگی نفس و مرگ تدریجی و احساس بیش از پیش تنهایی در بین آنها بیانجامد. فراهم کردن مکانی بزرگ مانند گلخانه نیز برای پرواز و داشتن حس آزادی بیشتر برای آنها یا رفت و آمد به قفس در داخل منزل لازم و ضروری است.

به هر اندازه که به تغذیه و رفاه و بهداشت و شرایط زندگی پرنده خود رسیدگی کنید، باز از نظر روحی و ایجاد حس آرامش بیشتر، این پرندگان نیاز به همنوع خود چه از نوع همجنس و یا چه از جنس مخالف دارند و نگهداری آنها به صورت گروهی و یا حداقل به صورت نر و ماده واجب است.

داشتن همنشین برای هر موجود زنده ای باعث آرامش بیشتر شده، عمر آنها را طولانی کرده و زندگی را برایشان شیرین تر می کند. نگهدارنده پرنده زینتی به عنوان مسئول فراهم کردن زندگی همراه با آرامش جاندارانی که تحت مسئولیت خود دارد باید تمام تلاشش را برای فراهم کردن زندگی مطلوب و بهتر این مخلوقات زبان بسته فراهم کند، چرا که سرپرست آنها بوده و مسئولیت اخلاقی سرپرستیشان را عهده دار است.

پرندگان دارای فهم، شعور، درک و احساس بسیار بالایی هستند. نعمت زندگی و زیبایی های آن را می فهمند و شیرینی همنشینی و همراه شدن با پرنده دیگر را به خوبی درک می کنند. تنها نگهداشتن هیچ جانداری اخلاقی و انسانی نیست.


  • همچنین شایسته است در صورت داشتن گلخانه آنها را در چنین محیطی که شبیه به زندگی طبیعی باشد نگهداری کنید و یا اگر در قفس نگهداری می کنید، روزانه درب قفس را باز کرده و شرایط آزادانه پرواز در محیط خانه و ورود و خروج پرنده زینتی به قفس خود را فراهم کنید. این گونه پرندگان حس آزادی بیشتری را پیدا می کنند و لذت بیشتری از حضور در کنار شما خواهند برد.

از نظر تغذیه نیز تنوع در غذاهای آنها ایجاد کنید و آنها را تنها محدود به غذاهای تکراری نکنید. مطمئنا هیچ انسانی از خوردن مکرر و پشت سر هم یک غذای تکراری حتی اگر خیلی خوشمزه باشد استقبال نمی کند و این موضوع برای طوطی برزیلی و عروس هلندی و … نیز صادق است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها