کد خبر : 1747
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

آسیب به چشم با مصرف الکل و عوارض واقعی مشروب

آسیب به چشم با مصرف الکل و عوارض واقعی مشروب

عوارض و مضرات ثابت شده مصرف الکل چیست، آیا مصرف الکل باعث کوری و کم بینایی می شود؟ آیا الکل مشروب چشم را کور می کند؟ آسیب به چشم با مصرف الکل و جان باختن مصرف کنندگان از موارد شایع استفاده از الکل است. در روز گذشته متاسفانه خبری دردناک در بندرعباس شنیده شد. فوتیهای

عوارض و مضرات ثابت شده مصرف الکل چیست، آیا مصرف الکل باعث کوری و کم بینایی می شود؟ آیا الکل مشروب چشم را کور می کند؟ آسیب به چشم با مصرف الکل و جان باختن مصرف کنندگان از موارد شایع استفاده از الکل است.

در روز گذشته متاسفانه خبری دردناک در بندرعباس شنیده شد. فوتیهای مسمومیت الکلی در این شهر به 10 نفر رسید.

علاوه بر آن 19 نفر از مصرف کنندگان الکل در این شهر مسموم شده و به مراکز درمانی منتقل شدند که شوربختانه وضعیت سلامتی 4 نفر از این افراد نیز در حالت وخیم گزارش شده است.

این گوشه ای از اخباری است که در طول هفته از نقطه به نقطه کشور شنیده می شود. افرادی که مضرات و عوارض نوشیدن الکل و مصرف مشروبات الکلی را نادیده گرفته و اکنون به بلایی خانمان سوز مبتلا شدند.

عوارض الکل بر بینایی و ضعف چشم

جدای از بحث مرگ و میر فراوان استفاده از مصرف مشروبات الکلی؛ با آسیب بینایی مصرف کنندگان مشروبات الکلی نیز بهتر است آشنا شوید.

تاثیر مصرف الکل بر کاهش و ضعف چشم و بینایی

الکل و نوشیدن مشروب می تواند تاثیرات کوتاه مدت و بلندمدت بر روی بینایی و ضعف جشم و حتی کوری کامل مصرف کنندگان داشته باشد به گونه ای که برخی از متخصصان نیز بر این اعتقادند که اسیبی که به بینایی افراد از طریق مصرف مشروبات الکلی وارد می شود در بسیاری از مواقع غیرقابل برگشت است.

در مقطعی که سطح الکل خون در بدن از سطح استاندارد آن تجاوز کند با ممانعت مردمک در نطبیق تاریکی و روشنایی بر کیفیت دید نیز تاثیر منفی می گذارد. نوشیدن زیاد الکل ممکن است با عارضه های زیر انسان را مواجه کند: کاهش عملکرد بینایی، واکنش و بازخورد آهسته مردمک های چشم به محیط، نوروپاتی بینایی، کاهش حساسیتهای چشم به کنتراست و حملات میگرن مستمر.

آیا الکل چشم را کور می کند؟

تاری دید یا دو بینی و همچنین کج خلقی های رفتاری و افزایش فشار خون و یا از دست دادن بینایی هر دو چشم به صورت کامل از دیگر مضرات و عوارض مصرف الکل و مصرف مشروبات است و این در حالی است که از آمار بالای مرگ و میر مستقیم افراد مصرف کنندگان مشروبات الکی نیز نباید به سادگی عبور کرد.

ترک اعتیاد به الکل در اسرع وقت و توسل به پر کردن اوقات فراغت با روشهای صحیح و طبیعی مثل ورزش کردن یا پیاده روی توصیه می شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
نوشیدن الکل چه ضررهای اثبات شده ای به سلامتی وارد می کند | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] مصرف کنندگان الکل و مشورب قرار دارد. […]