کد خبر : 17657
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۰۲

آیا تیم پانزدهم لیگ دسته اول به لیگ دو سقوط می کند؟

آیا تیم پانزدهم لیگ دسته اول به لیگ دو سقوط می کند؟
آیا تیم پانزدهم لیگ دسته اول به لیگ دو سقوط می کند؟ جریان تیمی که در رتبه 15 لیگ یک قرار بگیرد چه می شود؟؛

چند تیم از لیگ دسته اول به لیگ دو سقوط می کنند؟ بررسی تعداد تیمهای سقوط کرده از دسته یک را بخوانیم.

طبق قوانین از پیش تعیین شده که باشگاه ها نیز در جریان هستند در لیگ دسته یک امسال در فصل 1401-1402 سه تیم که کمترین امتیاز را داشته باشند به لیگ دسته دو سقوط می کنند.

با توجه به انصراف و کنار گذاشته شدن شهر خودرو از لیگ دسته یک، جدول تیمی رقابتها به 17 رسید. بنابراین باید شهر خودرو را حذف شده زودهنگام مسابقات دانست.

با توجه به این سقوط شایعه هایی شنیده می شد که تیم پانزدهم لیگ دسته یک نیز به لیگ دو سقوط می کند. اما بر اساس آئین نامه لیگ دسته یک سه تیم انتهایی به دسته دو نزول پیدا می کنند. با کنار گذاشتن شهر خودرو، دو تیم دیگر یعنی تیمهایی که در جایگاه شانزده و هفدهم جدول لیگ دسته یک قرار بگیرند، به رده پایین تر سقوط خواهند کرد. بنابراین خطری تیمی که در جایگاه پانزدهم لیگ دسته یک قرار بگیرد را تهدید نمی کند.

اکنون وضعیت در لیگ دسته یک بسیار پیچیده شده و تیمها نیز بسیار به هم امتیاز گرفته اند. تیم های مختلف لیگ دسته اول علاوه بر اینکه در تلاش برای صعود به لیگ برتر هستند، جنگی در میان تیمهای پایین جدول نیز برای بقا و حفظ سهمیه لیگ وجود دارد. در این میان برخی از تیمهای مدعی جدیدی نیز به جمع تیمها اضافه شدند. با این اتفاقات جنگ در میان تیمهای مدعی بالانشین نیز بیشتر شده است.

تیمهایی همچون آرمان گهر، شمس آذر قزوین، فجر سپاسی، پارس جنوبی و سایر تیمهایی که پیش تر از این سابقه حضور در لیگ برتر دارند. این باشگاه ها از شانس های کسب سهمیه لیگ برتری محسوب می شوند. باید منتظر هفته های آتی تعیین سرنوشت نهایی تیمها باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها