کد خبر : 11207
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۵۳

ابعاد جدید از ضرر تتو و خالکوبی کشف شد

ابعاد جدید از ضرر تتو و خالکوبی کشف شد
کمیسیون اروپا به صورت ویژه ای بررسی های همه جانبه و با دقتی بر روی رنگ جوهرهای خالکوبی انجام داد و طی آن به این نتیجه رسیدند که رنگ های جوهر ها سرطان زا می توانند باشند.؛

خبر مارال نیوز؛ بررسی های علمی در خصوص آسیب و ضررهای تاتو و خالکوبی حاکی از این بوده که تتوها به دلیل نوع مواد شیمیایی که در جوهرهای خالکوبی دارند مستعد ایجاد سرطان و تحریک بروز بیماری های خاص و ناعلاج می شوند.

کمیسیون اروپا به صورت ویژه ای بررسی های همه جانبه و با دقتی بر روی رنگ جوهرهای خالکوبی انجام داد و طی آن به این نتیجه رسیدند که رنگ های جوهر ها سرطان زا می توانند باشند.

در این راستا به این نتیجه نیز رسیده شد که رنگهای آبی و قرمز به دلیل اینکه از خلوص کمی برخوردارند بیشتر از سایر رنگها از مواد سمی و مضر برای بدن انسان برخوردارند.

[,iv ohg;,fd

همچنین در دانشگاه ایالتی نیویورک حدود یکصد جوهر مختلف خالکوبی مورد بررسی قرار گرفت که طی آن به این نتیجه رسیده شد که برچسب های این تاتوها و شرکت ها اکثرا نادرست می باشد و جوهرهای موجود از ذرات کوچکی برخوردارند مه قادرند به سلول های انسانی آسیب رسانده و زمینه ساز بروز بیماری های مختلف از جمله سرطان شوند.

همچنین تولید کنندگان جوهرهای تاتو و خالکوبی هیچ الزامی برای اعلام و نوشتن ترکیبات و مواد تشکیل دهنده جوهرها را ندارند و نظارت ها نیز در این خصوص در سطح جهان کم است و این به آسیب بیشتر و نادرست ساخته شدن جوهرها و تاثیرات و عواقب بلندمدت و کوتاه مدت این جوهرها و رنگدانه های آن به بدن می انجامد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها