کد خبر : 6961
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

ضرر تاتو یا خالکوبی را اگر بدانید مغزتان سوت می کشد

ضرر تاتو یا خالکوبی را اگر بدانید مغزتان سوت می کشد

دلیل اصلی اینکه نباید تاتو کرد. ضرر و آسیب خالکوبی چیست؟ مغزتان با خواندن عوارض تتو سوت خواهد کشید. آیا واقعا تاتو به سلامتی آسیب وارد می کند و چرا نزدیک تاتو و خالکوبی نباید شد. در مارال نیوز پاسخ بسیاری از سوالات مهم در خصوص مضرات و عوارض تاتو را خواهید خواند. آسیبهای خالکوبی

دلیل اصلی اینکه نباید تاتو کرد. ضرر و آسیب خالکوبی چیست؟ مغزتان با خواندن عوارض تتو سوت خواهد کشید. آیا واقعا تاتو به سلامتی آسیب وارد می کند و چرا نزدیک تاتو و خالکوبی نباید شد. در مارال نیوز پاسخ بسیاری از سوالات مهم در خصوص مضرات و عوارض تاتو را خواهید خواند. آسیبهای خالکوبی را خوب بخوانید و به دیگر دوستانتان نیز بفرستید.

این که برخی افراد در کشورهای خارجی دستها یا سایر اجزای بدن خود را تتو و خالکوبی می کنند شاید متناسب با فرهنگ آن کشور و اقتضای شغلی خود بوده اما آیا انجام چنین تتوهایی می تواند مزایایی بیشتر از معایب آن داشته باشد؟ پاسخ خیر است. چرا که خالکوبی سد دفاعی پوست را شکسته و می تواند به عنوان آسیب رسان جدی سلامت انسان شده و منجر به بروز انواع حساسیتها و بیمارهای های پوستی و عفونی گردد.

تتو و خالکوبی

چراغ سبز شما با خالکوبی برای ورود ذرات سمی شیمیایی به بدن

خالکوبی ذرات سمی را وارد بدن کرده و به بزرگتر شدن و و خیم شدن برخی از غده ها مثل غدد لنفاوی کمک می کنند تا سیستم دفاعی و ایمنی بدن را نیز با تضعیف جدی مواجه سازد. از موادی که در خالکوبی به صورت شایع استفاده می شود می توان به نیکل و کبالت و کروم اشاره کرد. موادی که رنگدانه های نامناسبی داشته و مستقیم سلامتی ما را تهدید می کنند.

عفونت های شایع باکتری و پوستی با خالکوبی

متخصصان پوست در سراسر جهان نیز توصیه کرده اند که تاتو یا خالکوبی با عوارضی همراه است که می تواند به عفونت های باکتریایی یا ویروسی و قارچی و ایجاد گوشت اضافی و … منجر شود. علاوه بر آن تاتو کردن ممکن است به ایجاد عفونت های جدی در بدن منجر شده؛ باعث انتقال بیماری هایی همچون hiv شود. همچنین جوهر تاتو منجر به ایجاد حساسیت و آلرژی می شود.

عکسهایی از نمونه مضرات خالکوبی

عکسهای ناموفق از تاتو کردن

آسب های جبران ناپذیر تاتو

مرات و عوارض خالکوبی

خونتان را با خالکوبی آلوده می کنید

همچنین با تاتو کردن برای مدتی که برخی منابع یکسال آن را می گویند نمی شود خون داد و مراکز اهدای خون نیز از پذیرش چنین خونهایی معذورند. شاید بگویید که ما اصلا اهدای خون نمی کنیم و برایمان مهم نیست اما نوک دماغ را نباید دید. این موضوع نشان دهنده آلوده شدن خون شما به دلیل تاتو است که با دستان خودتان باعث این آلودگی به خاطر امری که در جامعه نیز محبوبیت ندارد؛ می شوید. بیماری هایی همچون هپاتیت نیز در صورت آلوده شدن خون با تاتو در دسترس است.

موقعیت های اجتماعی از دست داده با تاتو

به موقعیت های از دست داده توسط خالکوبی نیز فکر کنید. شما اگر تاتو کنید بسیاری از موقعیت های اجتماعی مناسب مثل پیدا کردن شغل را از دست خواهید داد. نگاه جامعه به شما بیشتر منفی شده و به جز چند دوستی که در کنارتان بوده و راهنمایی های غلط و مشوق های نامناسبی برایتان هستند؛ کسی از این کار شما استقبال نخواهد کرد. شاید بگویید من می خواهم آزاد زندگی کنم و هر کاری که دلم می خواهد انجام بدهم اما نباید فراموش کرد که هر فردی معرف خانواده ای بوده و چشم امید بسیاری از افراد به اوست و نباید در چنین مسائل مهمی خودخواهانه تصمیم گرفت.

عجولانه برای خالکوبی تصمیم نگیرید

جوانان نباید عجولانه و بر اساس احساس تصمیم بگیرند چرا که تاتوها معمولا دائمی نیز هستند. شما وقتی تاتو می کنید طرح و رنگ آن نیز بعد از مدنی کمرنگ شده و آن زیبایی اولیه را نخواهند داشت و بعد از مدتی تبدیل به عکسی زشت و نامفهوم خواهند شد.

همچنین در موقعیتهای ازدواج و شغل و ارتباطات نیز با مشکل مواجه خواهید شد.

توجه کنید روحیه و احساسات شما با مرور زمان و گذشت سن عوض می شود اما طرح تتوی شما ثابت است و این می تواند یک دوگانگی ایجاد کند. ب

بهترین زیبایی، زیبایی اخلاق و سیرت است و اگر تمایل به نشان دادن خاص بودن و زیبایی بدنتان هستید؛ زیبایی درون و قلبتان را به دیگران نشان دهید و انسانیت را مشق کنید؛ نه اینکه بدن را دفتر نقاشی کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 4
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
حک شدن اسم رونالدو بر روی دستان جورجینا | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] از حک کردن و خالکوبی اسم خود و […]

trackback
ابعاد جدید از ضرر تتو و خالکوبی کشف شد | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] و ضررهای تاتو و خالکوبی حاکی از این بوده […]

trackback
انگشتر الماس و یاقوت جورجینا خبرساز شد | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] که جورجینا از خالکوبی و تاتو دستانش […]

trackback
عکس عجیبترین خالکوبی روی پا بازیکن فوتبال | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] با مضرات و عوارض خالکوبی و تاتو کردن آشنا […]