کد خبر : 3711
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸

آیا نگهداری مواد غذایی یخچال فریزر در کیسه پلاستیکی ضرر دارد

آیا نگهداری مواد غذایی یخچال فریزر در کیسه پلاستیکی ضرر دارد

گذاشتن مواد غذایی در یخچال و فریز در درون کیسه های پلاستیکی آسیب و عوارضی برای سلامتی بدن دارد یا نگهداری در نایلون ضرر نخواهد داشت؟ در خصوص عوارض خوردن چای و نوشیدنی های داغ در لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف پیش از این در مارال نیوز مطالبی نوشته بودیم و در این مطلب نیز

گذاشتن مواد غذایی در یخچال و فریز در درون کیسه های پلاستیکی آسیب و عوارضی برای سلامتی بدن دارد یا نگهداری در نایلون ضرر نخواهد داشت؟

در خصوص عوارض خوردن چای و نوشیدنی های داغ در لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف پیش از این در مارال نیوز مطالبی نوشته بودیم و در این مطلب نیز بررسی نگهداری مواد غذایی در یخچال بعد ازگذاشتن در کیسه های پلاستیکی را بررسی خواهیم کرد.

با ماشینی شدن زندگی، خیلی از افراد برای اینکه در زمان صرفه جویی کرده و بتوانند مواد غذایی را سالم تر و در اکثر فصول نگه دارند، و آماده سازی آن نیز راحت تر باشد آن را منجمد کرده، داخل نایلون پلاستیکی قرار داده و در فریزر می گذارند.

نگهداری مواد غذایی در چنین حالتی آسیب هایی را در پی خواهد داشت.

مضرات گذاشتن غذا در نایلون و یخچال

نگهداشتن مواد غذایی در یخچال و نایلون

آسیب نگهداری مواد غذایی در نایلون و گذاشتن در یخچال

گذاشتن مواد غذایی یخچال و فریزر در کیسه های نایلونی پلاستیکی با این آسیب ها و مضراتی که در زیر خواهیم خواند؛ بدن ما را مواجه می سازد.

حدود 90 درصد وزن میوه و سبزیجات از آب است. چنانچه این مواد منجمد بشوند و آبشان یخ بزند طبیعتا حجم بیشتری نیز پیدا خواهند کرد و این موضوع دیواره های سلول را به واسطه بلورهای یخی پاره کرده و به بیرون خواهد زد.

این اتفاق باعث خواهد شد تا زمانی که یخ مواد غذایی هنگام مصرف باز می شود، قسمت بافت های خوراکی آن بسیار نرمتر از زمان قبل انجماد شوند.

وارد شدن هوا به درون کیسه های پلاستیکی نیز به تغییر رنگ و برداشتن لکه های مواد داخل آن می شود.

البته این موضوع باعث فاسد شدن غذا نمی شود اما طعمش را تغییر داده و مزه نه چندان مناسبی به خود خواهد گرفت.

نگهداری مایعات نیز در درون یخچال با بطری های پلاستیکی نیز می تواند باعث سرطان شود چرا که باعث آزاد شدن سم دیوکسین از پلاستیک ها شده و سرطان زا می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها