کد خبر : 6036
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰

بررسی تفاوت بین دخترها و پسرها در قبولی آزمون سمپاد

بررسی تفاوت بین دخترها و پسرها در قبولی آزمون سمپاد

آیا دانش آموزان دختر برای قبولی در امتحان استعدادهای درخشان نسبت به پسران امتیاز بیشتری دارند؟ بررسی موضوع برتری جنسیت خاص در آزمون سمپاد نسبت به دیگر جسنیتها صحت دارد؟ به گزارش مارال نیوز، بسیاری از دانش آموزان مستعد علاقه دارند تا در مدارس تیزهوشان و استعدادهای درخشان یا دیگر مدارس خاص نمونه حضور یابند

آیا دانش آموزان دختر برای قبولی در امتحان استعدادهای درخشان نسبت به پسران امتیاز بیشتری دارند؟ بررسی موضوع برتری جنسیت خاص در آزمون سمپاد نسبت به دیگر جسنیتها صحت دارد؟

به گزارش مارال نیوز، بسیاری از دانش آموزان مستعد علاقه دارند تا در مدارس تیزهوشان و استعدادهای درخشان یا دیگر مدارس خاص نمونه حضور یابند و در طول تحصیل نیز تلاش و برنامه ریزی های منسجم خود را برای قبولی در این مدارس معطوف می کنند.

راهیابی به چنین مدارس خاصی از جمله مدارس تیزهوشان مستلزم قبول شدن در آزمون های علمی آنها بوده و این آزمون ها شاید به اندازه کنکور برای برخی از افراد و خانواده ها مهم باشد.

در خصوص فرق گذاشتن بین دختران و پسران در آزمون های سمپاد و استعدادهای درخشان یا سایر آزمون ها رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفتگویی که با باشگاه خبرنگاران جوان داشته به این سوال پاسخ داده است.

به گفته الهام یاوری هیچ تفاوتی بین دختر و پسرها برای حضور در آزمون های سمپاد و امتیاز آن ها وجود نداشته و همگی برابر می باشند.

همچنین انتخاب رشته نیز از بسیاری عوامل تبعیت می کند که تمامی آن به دست سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها