کد خبر : 22533
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

بیوگرافی وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال ایران

بیوگرافی وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال ایران
بیوگرافی و سوابق حرفه ای وسلین وویوویچ که در هندبال تیم ملی ایران مربیگری می کند.؛

سرمربی اهل مونته نگرو ایران بیوگرافی وسلین وویوویچ را بدانیم. عکس و زندگینامه و سوابق حرفه ای وویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان به این شرح است.

این مربی دارای اصالت یوگوسلاوی و مونته نگرویی اکنون 60 سال سن دارد. او با قد یک متر و 96 سانتی متری خود روزگاری از بازیکنان حرفه ای هندبال نیز بود. وسلین وویوویچ روزگاری در هندبال بارسلونا نیز آقایی می کرد و به عضویت این تیم درآمده بود.

وویوویچ در تیم ملی یوگوسلاوی و بعدها در تیم ملی صربستان نیز عضویت داشته است. وی در 183 بازی ملی که برای صربستان داشت موفق به 738 بار گلزنی نیز شده بود.

او شناخت خوبی از هندبال خاورمیانه و تیم های آسیایی نیز دارد. وی مدتی به عنوان سرمربی الشباب امارات بود. او سابقه سرمربی در تیم های ملی صربستان و اسلوونی را نیز در کارنامه ورزشی خود دارد.

وسلین وویوویچ سرمربی هندبال

وسلین وویوویچ سرمربی هندبال

وی در زمانی که مربی تیم ملی اسلوونی بود توانست در سال 2017 به نشان برنز قهرمانی مردان جهان دست یابد. از دیگر مدال ها و افتخارات سرمربی کنونی تیم ملی هندبال ایران می توان به قهرمانی در مسابقات مدیترانه با تیم باشگاهی کازابلانکا شاره نمود.

وسلین وویوویچ در دوران بازیکن بودن خود افتخارات متعدد دیگری نیز کسب کرده است. از آن جمله کسب نشان طلا در المپیک تابستانی 1984 میلادی و برنر المپیک تابستانی 1988 میلادی و نشان برنز مسابقات هندبال اروپا به میزبانی اسپانیا در سال 1996 میلادی.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
روز تلخ تمام تیم های آسیایی در جام جهانی هندبال | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] مسابقات جهانی هندبال دیشب روز تلخ و […]

trackback
احساساتی شدن وسلین ویوویچ در دومین بازی جام جهانی هندبال | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] احساساتی شدن وسلین ویوویچ سرمربی کشورمان […]