کد خبر : 1362
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

سنت قدیمی تهرانی ها در عید فطر و خوردن شیرینی چه بود

سنت قدیمی تهرانی ها در عید فطر و خوردن شیرینی چه بود

سنت قدیمی تهرانی ها در عید فطر چه بود و چه شیرینی و غذاهایی می خوردند؟ آیا با آداب و رسوم و فرهنگ قدیمی اهالی شهر تهران قدیم در عید فطر آشنا هستید؟ هر زمان که بوی عید و شادی و جشن می اید خوردن شیرینی جات و غذاهای خاص در آن به عنوان پذیرایی

سنت قدیمی تهرانی ها در عید فطر چه بود و چه شیرینی و غذاهایی می خوردند؟ آیا با آداب و رسوم و فرهنگ قدیمی اهالی شهر تهران قدیم در عید فطر آشنا هستید؟

هر زمان که بوی عید و شادی و جشن می اید خوردن شیرینی جات و غذاهای خاص در آن به عنوان پذیرایی و شیرین کردن دهان حرف اول را می زند. اما ماجرا تنها به شیرین کردن دهان در اعیاد خلاصه نمی شود بلکه در پشت هر غذا و شیرینی و آداب و رسوم و سنت قدیمیها فرهنگ و حکمتی نیز پنهان است.

عید فطر از جمله اعیاد بزرگی بوده که در بین مسلمانان از جایگاه والایی برخوردار است. اهالی تهران نیز برای گرامیداشت آن به مانند سایر اعیاد پشت قنادیها صف می کشیدند. از شیرینیهای  خاص اهالی تهران در این اعیاد شامل شیرینی به نام شیرینی کادایف بود.

از دیگر خوردنی های ایام قدیم در اعیادی همچون فطر انواع راحت الحلقوم های معطر که شناخته ترین آن عاشوره نام داشت و همچنین کیک شربت دار روانی بود.

تمبر هندی هم از جمله خوردنی های لذیذ گذشته بود. نارنج و شربت گل سرخ هم که جای خودش را داشت.

پخت کاچی نیز در زمان قدیم در بین تهرانیها رواج داشت. کاچی همیشه طرفداران زیادی بین بزرگ و کوچکها داشت و شاید شیرینی مورد علاقه و دم دستی خیلی از خانواده ها نیز همین کاچیها بودند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
خیابان لاله زار تهران در زمان های قبل انقلاب چه شکلی بود | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] خیابان های قدیمی تهران. این خیابان […]