کد خبر : 5923
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸

سهم بخش خدمات، صنعت و کشاورزی در اشتغال ایرانیان چقدر است

سهم بخش خدمات، صنعت و کشاورزی در اشتغال ایرانیان چقدر است

سهم و آمار بخش خدمات، صنعت و کشاورزی در اشتغال و کارآفرینی در بین جوانان فعال ایران چقدر است و کدام صنعت بیشترین میزان کارآفرینی را به خود اختصاص داده است. از نظر شاخص های اقتصادی توجه به سهم مشاغل و خدمات مختلف و استناد به آمار رسمی آن می تواند زمینه ساز کارآفرینی بیشتر،

سهم و آمار بخش خدمات، صنعت و کشاورزی در اشتغال و کارآفرینی در بین جوانان فعال ایران چقدر است و کدام صنعت بیشترین میزان کارآفرینی را به خود اختصاص داده است.

از نظر شاخص های اقتصادی توجه به سهم مشاغل و خدمات مختلف و استناد به آمار رسمی آن می تواند زمینه ساز کارآفرینی بیشتر، توجه به زیرساخت ها و همچنین احصا کمبودها و نیازهای مشاغل مختلف باشد.

به گزارش مارال نیوز، با استناد به مرکز آمار ایران طبق آمار جدید در بهار سال 1401؛ سهم اشتغال و کارآفرینی در بخش های مختلف به شرح زیر اعلام شده است.

بخش خدمات پیشتاز سایر مشاغل

در سه ماهه اول سال بخش خدمان با بیش از 51 درصد اشتغال بالاترین سهم را به خود تخصیص داده و بعد از آن بخش صنعت با حدود 32 درصد و بخش کشاورزی نیز با 16 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

همچنین در سه ماهه اول سال بیش از 40 درصد از جامعه 15 ساله و بیشتر از لحاظ اقتصادی فعال بوده و در زمره جمعیت افراد دارای شغل یا فاقد شغل قرار گرفتند.

از نکات مهم دیگر این امار کاهش یافتن سهم افراد بیکار فارغ از تحصیل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته می باشد. این آمار بیکاران فارغ التجصیل از تمامی بیکاران حدود 39 درصد بوده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها