کد خبر : 3559
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰

اسراف و دور ریز غذا در منزل و رستوران ها چقدر است

اسراف و دور ریز غذا در منزل و رستوران ها چقدر است

رستوران ها چقدر غذا اسراف کرده و دور ریز دارند؛ هدر دادن مواد غذایی در خانه ها، رستوران ها و فروشگاه ها چقدر برآورد شده است و پیش بینی می شود که در این بخش چقدر اسراف انجام می شود. در حالی که دنیا در حال پیش رفتن به سمت یک بحران بزرگ غذایی است

رستوران ها چقدر غذا اسراف کرده و دور ریز دارند؛ هدر دادن مواد غذایی در خانه ها، رستوران ها و فروشگاه ها چقدر برآورد شده است و پیش بینی می شود که در این بخش چقدر اسراف انجام می شود.

در حالی که دنیا در حال پیش رفتن به سمت یک بحران بزرگ غذایی است و از سویی دیگر فاصله طبقاتی افراد غنی و فقیر بیشتر می شود، لازم است تا با صرفه جویی و پرهیز از اسراف، علاوه بر هدر ندادن نعمت خداوند به فکر بحران غذایی که کل جهان را در سیطره خود قرار می دهد باشیم.

اسراف و هدر دادن و دور ریز مواد غذایی از جمله گناهان بزرگ نابخشودنی است که در اخلاق و فرهنگ ایرانی نیز جایی ندارد.

دور ریز و هدر دادن غذا در رستوران ها چقدر است

هدر دادن مواد غذایی در چه بخش رستوران و هتل انجام می شود

توجه به نیازمندان و فقرا و همچنین شرایط جامعه و کمک به آنها و همچنین خودداری از هدر دادن منابع غذایی در شرایط خاص، از جمله وظایف و مسئولیتهای اجتماعی هر فرد و انسان با وجدانی است.

رستوران ها چقدر مواد غذایی دور ریز دارند

آمار تعجب برانگیز و ناراحت کننده زیر از دور ریز مواد غذایی در بخش های مختلف منازل، رستوران ها و فروشگاه ها پرده بر میدارد.

آماری که این موضوع مهم را یادآور می شود که بایستی در صرفه جویی مواد غذایی و همچنین توجه به شرایط جامعه بیش از پیش کوشا باشیم.

اسراف و دورریز مواد غذایی

رستوران ها و هتل ها چقدر غذا دور ریز دارند

کل غذایی که در سراسر جهان در دوره یک سال به دور ریز تبدیل می شود بیش از 931 میلیون تن می باشد که از این میان سهم خانواده ها بیش از 60 درصد است.

در این بخش رستوران سهم 26 درصدی با دور ریز مواد غذایی 244 میلیون تنی و فروشگاه ها دور ریز مواد غذایی 118 میلیون تنی با 13 درصد دور ریز مواد غذایی در رده های بعدی قرار دارند.

به امید این که وجدانهای بیدار و انسانها درک صحیح از شرایط اقتصادی بسیاری از خانواده ها که به نان شب خود نیز محتاج بوده و آرزوی خوردن یک وعده غذای گرم دارند، داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها