کد خبر : 1499
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

معرفی مسن ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی

معرفی مسن ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی

معرفی مسن ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی و همچنین بازیکن جوانی که از نظر سنی پایینتر از همه بازیکنان ایرانی بوده و توانسته لباس تیم ملی در رقابتهای جام جهانی را بپوشد. علی دایی در حالی که بیش از 37 سال و 3 ماه سن داشت در جام جهانی سال 2006 حاضر

معرفی مسن ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی و همچنین بازیکن جوانی که از نظر سنی پایینتر از همه بازیکنان ایرانی بوده و توانسته لباس تیم ملی در رقابتهای جام جهانی را بپوشد.

علی دایی در حالی که بیش از 37 سال و 3 ماه سن داشت در جام جهانی سال 2006 حاضر بوده و از این حیث مسن ترین و پیرترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران که در جام جهانی نیز حاضر شده را شامل می شود.

از سوی دیگر حسین کعبی با داشتن تنها 20 سال و 8 ماه کوچکترین و جوانترین ایرانی که در جام جهانی به میدان رفت، می باشد.

کعبی نیز در همان سالی که علی دایی در جام جهانی المان به میدان رفته بود، همبازی بود تا تفاوت سنی جالبی بین این دو ستاره که یکی در خط حمله و دیگری در خط دفاع بازی می کرد، تشکیل شود.

تلفیق بازیکنان جوان و مسن در ترکیب تیم ملی باعث شده بود تا در ان دوران علی رغم عدم موفقیت در کسب نتیجه لازم در آن برهه از جام جهانی و تنها کسب یک امتیاز مقابل آنگولا، جزو مدعیان صعود حساب شده و بسیاری از تیمها نیز از ایران سال 2006 حساب ببرند.

همه ما ایرانیها خاطرات نوستالوژی جالب و به یادماندنی از بازیکنان ایرانی سالهای دور داریم که از ان جمله می توان به حضور علی دایی در خط حمله و گلهای به یادماندنی و حساس این تیم در رقابتهای مختلف که با غیرت و تعصب بالای این بازیکن همراه بود و همچنین حرکت جالب حسین کعبی در جام جهانی 2006 آلمان بر روی فیگوی پرتغالی و خطای جالب مدل تکواندویی روی این بازیکن که سوژه رسانه ها نیز شده و همچنین دفاع و نفوذهای فوق العاده حسین کعبی که یاد مهدی مهدوی کیا را در دلها زنده می کرد؛ داریم.

امیدواریم تیم ملی فوتبال کشورمان در رقابتهای 2022 قطر نیز موفق ظاهر شده و بتواند دل میلیونها ایران را شاد کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها