کد خبر : 3338
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

موافقت نکردن با پیوند عضو چه بلایی سر بیماران نیازمند می آورد

موافقت نکردن با پیوند عضو چه بلایی سر بیماران نیازمند می آورد

قبول نکردن اعضای خانواده ها با پیوند عضو بیمار مرگ مغزی چه بلا و مشکلاتی بر سر بیماران نیازمند و خانواده های چشم به راه می آورد؟ موافقت نکردن با اهدای عضو در طول سال با مرگ دردناک دهها بیمار چشم انتظار می شود. خبر تکان دهنده ای که اخیرا مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان

قبول نکردن اعضای خانواده ها با پیوند عضو بیمار مرگ مغزی چه بلا و مشکلاتی بر سر بیماران نیازمند و خانواده های چشم به راه می آورد؟

موافقت نکردن با اهدای عضو در طول سال با مرگ دردناک دهها بیمار چشم انتظار می شود.

خبر تکان دهنده ای که اخیرا مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان اعلام کرده؛ حاکی از آن بوده که در طول شبانه روز به طور متوسط بین 7 تا 10 نفر از بیماران نیازمند به دلیل نرسیدن عضو مورد نیاز بدنشان، کشته می شوند.

[quote]در طول سال 3 هزار نفر از افرادی که خود و خانواده هایشان چشم انتظار رسیدن عضو و پیوند اعضا هستند، به دلیل نرسیدن اعضا جانشان را از دست می دهند.[/quote]

از سویی دیگر در کشور بین دو هزار و 500 تا چهار هزار مرگ مغزی ثبت می شود که اعضای بدنشان مناسب اهدا و جان بخشی به دیگر بیماران است.

از بیمارانی که مرگ مغزی شده باشند، می توان تا 8 عضو قابل اهدا را به بیماران نیازمند پیوند کرد.

در عمل یک فرد مرگ مغزی در صورت رضایت دادن خانواده خود، می تواند 8 نفر را از مرگ حتمی نجات دهد.

سالیانه بیش از 6 هزار عضو قابل اهدای بدن زیر خاک می روند؛ اعضایی که هر یک می توانست جان یک انسان را نجات داده و به چشم به راهی خانواده ها و کودکان و مادران و همسران زیادی برای بازگشت عضو دلبند خانواده یشان به زندگی پایان دهد.

با توجه به عدم امکان زندگی مجدد برای بیماران مرگ مغزی و عدم امکان بازگشت به شرایط عادی، موافقت خانواده ها با اهدای عضو اقدامی ماندگار خواهد بود که مطمئنا سبب شادی و سبکی روح فرد درگذشت شده نیز خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها