کد خبر : 4037
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳

فواید اهدای خون به صورت خلاصه و کوتاه

فواید اهدای خون به صورت خلاصه و کوتاه

فواید اهدای خون به صورت کوتاه و خلاصه؛ آیا اهدای خون می تواند به درمان بیماری ها کمک کرده و فواید چشمگیری برای سلامتی داشته باشد؟ پاسخ بله است. به صورت کوتاه و خلاصه فایده های مهم اهدای خون را مرور می کنیم. با توجه به ارزش بسیار بالای اهدای خون در نجات جان انسانها

فواید اهدای خون به صورت کوتاه و خلاصه؛ آیا اهدای خون می تواند به درمان بیماری ها کمک کرده و فواید چشمگیری برای سلامتی داشته باشد؟ پاسخ بله است.
به صورت کوتاه و خلاصه فایده های مهم اهدای خون را مرور می کنیم. با توجه به ارزش بسیار بالای اهدای خون در نجات جان انسانها لازم است تا از فواید آن نیز مطلع باشیم.
به گزارش مارال نیوز، اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم، اهدای خون دارای 4 فایده بسیار حیاتی و ارزشمند است.

[quote]اهدا کردن خون؛ آسیب ابتلا به بیماری های قلبی را به شدت کاهش داده، به مانند یک چکاپ پزشکی عمل کرده، به کالری سوزی کمک می کند. همچنین به دفع آهن زاید از بدن نیز کمک می کند.[/quote]

این چهار فایده مهم اهدای خون است. البته برای اهدای خون فواید متعدد و جالبی بیان شده که دارای مستندات علمی نیز هست اما این موارد از اصلی ترین فواید موجود می باشد.

فواید اهدای خون

اهدای خون چه فوایدی دارد به صورت خلاصه

نتیجه اهدای خون فقط و فقط نجات دادن جان افراد نیست، بلکه اهدا کننده نیز با این اقدام از ابتلا به بسیاری از بیماری ها خود را بیمه می کند.
توجه کنیم که هر واحد خونی که اهدا کنیم می تواند جان سه نفر از بیماران و افرادی که چشم انتظار خون و یاری دیگران هستند، را نجات دهد.

انسانهای با وجدان و مسئولیت پذیر نسبت به سرنوشت دیگران و بیماران بی تفاوت نبوده و با مسئولیت پذیری بالای خود دست های نیازمندان و بیماران را گرفته و در کمک به آنها نقش فعالانه ای را ایفا می کنند.

دستبوس کسانی هستیم که برای نجات جان بیماران اقدام کرده و با اهدای خون خود، به کمک کادر درمان و پزشکان برای درمان بیماران می آیند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
اهدای خون چگونه بیماری های قلبی را کاهش می دهد | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] اهدای منظم خون به دلیل کنترل سطح آهن ریسک ابتلا به بیماری و امراض مختلف قلبی را کاهش می دهد. همچنین با اهدا کردن خون، سلول های جدید خونی تقویت می شود چرا که هدیه دادن خون به تحریک تولید سلول های جدید خونی می انجامد و تمام گلبول های قرمزی که از دست رفته بودند در زمان کمتر از دو ماه و معمولا بین سی تا شصت روز جاگیزین خواهند شد. حفظ سطح سالم آهن و کاهش خطرهای مبتلا شدن به سرطان و کاهش وزن و پیشگیری از ابتلا به هموکروماتوز از دیگر فواید اهدای مرتب…است. […]