کد خبر : 6563
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

چرا باید تعطیلات رسمی در ایران کمتر شود؟

چرا باید تعطیلات رسمی در ایران کمتر شود؟

دلیل لزوم کاهش تعطیلی ها در کشور چیست؟ چرا باید تعطیلات رسمی در ایران کمتر بشوند؟ یادداشتی از علی عبدی گده کهریز فعال حوزه رسانه با عنوان موسم تولید است، از تعطیلی ها کم کنیم را در مارال نیوز بازنشر می کنیم. بی هیچ تردیدی ایران عزیزمان یکی از کشورهایی است که تعداد روزهای تعطیلی

دلیل لزوم کاهش تعطیلی ها در کشور چیست؟ چرا باید تعطیلات رسمی در ایران کمتر بشوند؟ یادداشتی از علی عبدی گده کهریز فعال حوزه رسانه با عنوان موسم تولید است، از تعطیلی ها کم کنیم را در مارال نیوز بازنشر می کنیم.

بی هیچ تردیدی ایران عزیزمان یکی از کشورهایی است که تعداد روزهای تعطیلی آن از اغلب کشورهای صاحب نام در اقتصاد جهانی بیشتر است.

روزهای جمعه هر هفته تعطیل و روزهای پنجشنبه هم به صورت نیمه تعطیل است و از طرف دیگر روزهای شنبه و یکشنبه هم در اغلب کشورهایی که ایران با آنها داد و ستد دارند، تعطیل است، بنابراین در این روزها با مراکز تجاری خارج از کشور کارهای چندان مهمی صورت نمی گیرد.

کاهش تعطیلات در ایران

اگر به تعطیلی های رسمی که در تقویم قید می شود، تعطیلی های اتفاقی و از همه جالبتر تعطیلات عید نوروز را به آنها اضافه کنیم، دیگر واویلا خواهد شد!

شایسته است به منظور نشان دادن پیامدهای خسارت های مالی به خبر مستندی که از طرف کشور اسپانیا منتشر شده است اشاره ای داشته باشیم.

به موجب این خبر از وقتی تعداد روزهای تعطیل ماه ژوئیه به ۱۸ روز کاهش یافته، حدود۲/۴ میلیارد دلار به شرکت های اسپانیایی خسارت وارد آمده است،

متقابلاً کشور چین را می توان مثال زد که بر اثر کار و کوشش همه جانبه در چند سال اخیر به قدرت اقتصادی عظیمی بدل شده است.

از نظر آموزشی نیز یادآوری می شود که امروزه برنامه های درسی از نظر کمی و کیفی به مراتب فشرده تر از گذشته شده و از این رو الزاماً به زمان بیشتری برای اجرای درست آن، نیاز است.

حال در دورانی که با عوامل معارض از قبیل تحریم ها، کاهش درآمد نفت، گرانی مایحتاج عمومی و از همه بدتر با فرهنگ اسرافکاری روبرو هستیم، الزاماً باید از تعطیلی های غیر ضروری کم کنیم و مراکز تولیدی را هر چه بیشتر توسعه بدهیم تا نیازهای مالی به دیگر کشورها بر طرف شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها