کد خبر : 1015
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹

چگونه کلیه های سالم و بدون مشکل داشته باشیم

چگونه کلیه های سالم و بدون مشکل داشته باشیم

حفظ سلامتی کلیه ها و راههای مهمی که در بهبود علائم و دردهای کلیوی میسر می تواند باشد. برای حفظ سلامتی کلیه ها چه باید کرد. چگونه می توان به جنگ بیماری های کلیوی رفته و کلیه هایی سالم داشته باشیم. برای داشتن کلیه ای سالم توجه به چند نکته اساسی و مهم ضروری است.

حفظ سلامتی کلیه ها و راههای مهمی که در بهبود علائم و دردهای کلیوی میسر می تواند باشد. برای حفظ سلامتی کلیه ها چه باید کرد. چگونه می توان به جنگ بیماری های کلیوی رفته و کلیه هایی سالم داشته باشیم.

برای داشتن کلیه ای سالم توجه به چند نکته اساسی و مهم ضروری است. اول اینکه ورزش را نباید فراموش کنیم. یکی از مهمترین فاکتورهای تنظیم فشار خون و همچنین کنترل دیابت، انجام ورزشهای روزانه و منظم است.

چرا که فشار خون و دیابت از دشمنان کلیه و عاملان بروز نارساییهای کلیوی بوده و باید در کنترل این مهم حساسیت و دقت ویژه ای داشته باشیم.

نکته جالب در خصوص افرادی که تحت دیالیز قرار می گیرند این بوده که 30 درصد این افراد دچاردیابت هستند و این موضوع حساسیت و مهم بودن انجام ورزش و کنترل قند خون را یادآور می شود.

کنترل قند خون؛ رژیم غذایی سالم و ورزش نیاز کلیه های سالم

باید قند خون خود را نیز مرتب کنترل کنیم چرا که دیابت به عروق آسیب جدی وارد می کند. کنترل مرتب فشار خون از دیگر کارهای مهمی است که باید انجام داد. اگر رگ های خونی به مدت طولانی تحت فشار قرار گیرند؛ دچار آسیبهایی خواهند شد و این موضوع لازم است که کلیه ها فشار پایینتر از 90/140 داشته باشند.

برخورداری از رژیم غذایی سالم و دارای میوه، سبزی، فیبر باعث جلوگیری از اضافه وزن خواهد شد. از مصرف نمک نیز باید پرهیز شود چرا که از عوامل فشار خون نیز است.

باید به اندازه کافی آب هم مصرف کنیم. آب به دفع مواد زائد کلیه کمک ویژه ای می کند.

سیگار نیز مشکل درجه یک عروق است و کلیه ها نیز از عروق متعددی پوشیده شده اند. این عروق وظیفه فیلتر و تصفیه خون را برعهده دارد و سیگار می تواند به عنوان دشمن عروق کلیوی و سایر عروق می باشد.

از خوردن داروهای التیام بخش مسکن نیز به مدت طولانی باید پرهیز شود و سلامت کلیه ها به صورت منظم و سالیانه تحت نظر پزشکان بررسی گردد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها