کد خبر : 2751
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

وضعیت بحران زای چاقی زنان ایرانی و کم تحرکی

وضعیت بحران زای چاقی زنان ایرانی و کم تحرکی

با اعلام مسئولان و تحقیقات انجام یافته، وضعیت چاقی زنان ایرانی و کم تحرکی در بین این قشر می تواند در آینده آسیب های بحرانی برای سلامتی بیافریند. طبق تحقیقات انجام یافته بانوان کشورمان در مرز کم تحرکی و چاق شدن قرار گرفته اند که می تواند این موضوع به یک بحران بزرگ تبدیل شود.

با اعلام مسئولان و تحقیقات انجام یافته، وضعیت چاقی زنان ایرانی و کم تحرکی در بین این قشر می تواند در آینده آسیب های بحرانی برای سلامتی بیافریند.

طبق تحقیقات انجام یافته بانوان کشورمان در مرز کم تحرکی و چاق شدن قرار گرفته اند که می تواند این موضوع به یک بحران بزرگ تبدیل شود.

در خبری که ایسنا از زبان رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی منتشر کرده از آمار به دست آمده، وضعیت بانوان در حوزه کم تحرک بودن و چاقی در مرز خطرناک است.

به گفته رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی چنانچه به حل این مشکل فکری نشود در آینده با دردسرهای بزرگی روبرو خواهیم گشت.

به گفته ایشان بیماری دیابت هر سال 4 میلیارد دلار حدودا به کشور هزینه های مستقیم و عیرمستقیمی وارد می کند که رقم بسیار بزرگی است.

به گزارش مارال نیوز، چاقی منشا بسیاری از بیماری ها بوده و در ایجاد دیابت نوع دوم نیز از عوامل اصلی پیدایش آن می باشد.

طبق اعلام نظر پزشکان، چربی به افزایش مقاومت بدن به هورمون انسولین نیز می انجامد و این مهم نمی تواند به هورمونها کمک کند تا با مقدار معمولی گذشته خود به وظیفه اصلیشان در کنترل قند خون کمک نمایند.

همچنین چاقی به سایش مفاصل و تخریب غضروف مفصلی می انجاد. علاوه بر این اضافه وزن باعث سکته مغزی و رسوب چربی در سرخرگها میشود که می تواند به جامعه و فرد هزینه های زیادی تحمیل کرده و باعث دور ماندن از زندگی طبیعی و همچنین افزایش طول عمر و حفظ سلامتی شود.

ورزش کردن و توجه به سبک تغذیه و زندگی و بهره گیری از نظرات مشاوران تغذیه می تواند در کاهش وزن و تغییر سبک زندگی کمک شایانی کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها