کد خبر : 4602
تاریخ انتشار : جمعه ۳ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۳۲

از کجا بفهمیم قند خون بالا یا دیابت داریم یا نه

از کجا بفهمیم قند خون بالا یا دیابت داریم یا نه

برای اینکه بدانید دیابت یا قند بالای خون دارید یا نه چند علامت و نشانه مشخص می تواند در شما شکل بگیرد که احتمال گرفتن دیابت و داشتن بیماری قند خون در شما را افزایش می دهد. به گزارش مارال نیوز، با توجه به سبک زندگی و نوع تغذیه، شیوع بیماری های مختلف از جمله

برای اینکه بدانید دیابت یا قند بالای خون دارید یا نه چند علامت و نشانه مشخص می تواند در شما شکل بگیرد که احتمال گرفتن دیابت و داشتن بیماری قند خون در شما را افزایش می دهد.

به گزارش مارال نیوز، با توجه به سبک زندگی و نوع تغذیه، شیوع بیماری های مختلف از جمله دیابت و افزایش قند خون در جامعه رواج گرفته و هزینه های زیاد را به پویایی جامعه و خانواده ها تحمیل کرده است.

شکر و نمک سم های سفید

بیراه نبوده که از «شکر» و نمک به عنوان سم سفید یاد شده و توصیه شده که مصرف این مواد در زندگی به حداقل ترین شکل ممکن خود کاهش یابد.

فهمیدن داشتن قند خون و دیابت

زیان قند خون بالا و پایین به بدن

عدم کنترل مدیریت زندگی به شکل صحیح، دوری از فعالیتهای ورزشی مناسب و تداوم سبک زندگی ماشینی با تغذیه ناصحیح دست در دست هم داده تا متخصصان و پزشکان و کادر درمانی از افزایش بیماری هایی که از سبک زندگی غلط انسان ها و نوع تغذیه نامناسب حاصل می شود؛ خبر دهند.

لزوم مراجعه مستمر به پزشک برای چکاپ

بهترین و مهمترین و دقیق ترین تشخیص برای اینکه بفهمیم دیابت و قند خون داریم یا نه مراجعه به پزشک متخصص و انجام آزمایشهای تخصصی است و بهتر است اگر علامتهای مشکوک در خود می بینید و یا دارای بیماری خاص بوده یا سن و سالتان بالا رفته بدون دست دست کردن؛ حتما برای چکاپ هر چند مدت یکباز به پزشک متخصص مراجعه کنید.

با این وجود چند علامت شایع برای دیابت نوع 1 در بدن وجود دارد که در زیر شرح داده می شود.

علامتهای شایع دیابت نوع اول

از جمله علامتهای شایع در دیابتهای نوع اول گرسنگی شدید و همچنین بالا رفتن اشتها و پرخوری است.

همچنین در برخی از افراد دارای بیماری قند خون و دیابت نوع یک نیز ممکن است علامتهایی همچون تاری دید و حتی در برخی مواقع از دست دادن هوشیاری نیز رخ دهد.

در برخی از بیماران دارای دیابت نوع اول کاهش یافتن غیرعادی وزن و لاغری نیز رخ می دهد.

از دیگر علامتهای شایع دیابت نوع اول می توان به خستگی، بی حالی، خشکی پوست، عفونت های قارچی اشاره کرد.

همچنین بیماران دیابت نوع اول ممکن است دچار خشکی دهان، تشنگی شدید و همچنین ادرار پشت سر هم شوند.

البته این علامتهای ذکر شده همگی با هم در یک نفر پدید نمی آید و ممکن است در برخی از افراد یک یا چند مورد از نشانه ها وجود داشته باشد.

زیان قند خون بالا و پایین به بدن

بیماری دیابت عوارض و نشانه ها

حتما توصیه می شود در طول سال برای چکاپ و انجام آزمایشهای لازم به متخصص مراجعه نمایید. چرا که سلامتی اصلی ترین و مهمترین گوهر زندگی هر فرد است و نباید آن را ساده انگاشت.

پول و ثروت و موفقیت شغلی و شخصی و … باید فرع بر حفظ سلامتی بدن ما باشد چرا که تمام خوبی ها و موفقیتهای دنیا بدون داشتن سلامتی پشیزی ارزش نخواهد داشت و بایستی تبلی را کنار گذاشته و برای انجام آزمایشهای لازم برای فهمیدن دیابت، یا سایر بیماری ها و انجام اقدامات درمانی به موقع قبل از آنکه دیر شده باشد؛ اقدام کرد.

عوارض بیماری دیابت چیست

آشنایی با عوارض و زیان هایی که دیابت بر بدن و سلامتی وارد کرده و باعث مشکلات جدی می شود.

دیابت با بدن چه می کند

از کجا بدانیم دیابت داریم یا نه

عدم توجه به کنترل قند خون می تواند به بیماری هایی همچون آب مروارید، آب سیاه چشم، نارسایی های کلیوی، سکته قلبی و مغزی و زخم های مختلف از جمله زخم پای دیابتی منجر شود و بنابراین لازم است با رعایت اصول پیشگیری؛ به کنترل سلامتی و حفظ تندرستی بدن کمک کنیم و چنانچه دارای بیماری دیابتی هستیم؛ در رعایت اصول درمانی و کنترل قند خون نهایت دقت خود را داشته باشیم.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
مضرات مهم قند و شکر و تاثیرات جبران ناپذیر بر سلامتی | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] به دیابت و قند خون نیز از دیگر […]

trackback
دیابت دارها از کجا متوجه بیماری خود شوند؟ | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] افراد دارای دیابت خیلی زود ناراحت […]