کد خبر : 1703
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵

گرمترین نقطه و شهر جهان چند درجه است

گرمترین نقطه و شهر جهان چند درجه است

رکورد گرما و گرمترین نقطه و شهر جهان چند درجه است، غیرقابل سکونت ترین شهرها از نظر گرمای هوا و بالاترین و شدیدترین دمای نقاط در جهان متعلق به چه مکان هایی هستند. موج گرمای کم سابقه و بی نظیری که روز به روز وسعت آن نیز بیشتر شده و رفته رفته حتی دامن شهرهای

رکورد گرما و گرمترین نقطه و شهر جهان چند درجه است، غیرقابل سکونت ترین شهرها از نظر گرمای هوا و بالاترین و شدیدترین دمای نقاط در جهان متعلق به چه مکان هایی هستند.

موج گرمای کم سابقه و بی نظیری که روز به روز وسعت آن نیز بیشتر شده و رفته رفته حتی دامن شهرهای کوهستانی را نیز در بر می گیرد می تواند پیامد خطرناک وقوع گرمایش بی سابقه و همچنین تغییرات اقلیمی و جنگ آب را اعلام نماید. تاثیری که بر سلامتی انسانها نیز دارای عوارض و پیامدهای ناگواری خواهد بود.

در شهری به نام نوابشاه پاکستان گرمای هوا حتی به 121 درجه فارنهایت نیز می رسد و این مقدار در شهری در منطقه شمال غربی به نام یعقوب آباد پاکستان فراتر از 115 درجه است.

همچنین شهرهای دیگری همچون خان پور و سیبی در کشور پاکستان که فاصله چندان زیادی نیز با ایران ندارد از جمله گرمترین نقاط ثبت شده شهری در جهان در چند وقت اخیر بودند.

هندوستان نیز از این گرمای کم نظیر بی بهره نمانده و شهرهایی همچون بیکانر و بارمر دماهای بالا و بسیار گرمی را به نام خود ثبت کرده اند.

تداوم روند افزایش دما و گرمای بی سابقه می تواند شهرهای دیگر را نیز به مکان های غیرقابل سکونت یا مهاجر پذیر شدن شهرها و روستاها تبدیل کند.

گرمترین نقطه و شهر جهان چند درجه است

میانگین دما در تابستان های شهری به نام یعقوب آباد در کشور پاکستان به حدود 100 درجه فارنهایت می رسد. رکورد گرمای ثبت شده در این منطقه نیز 127 درجه فارنهایت است که واقعا کم نظیر است.

این شهر پاکستانی چندان کم جمعیت هم نیست و دارای 190 هزار نفر است و تداوم این روند می تواند وضعیت ساکنین منطقه را به خطر بیاندازد. همچنین گرمازدگی و مرگ و میر سالانه چنین افرادی در شمار بالا و مهاجرت به دیگر مناطق از دیگر خطرات افزایش دما و گرمای نقاط شهری برای ساکنین این مناطق است.

شاید توسعه نهال کاری و کاشت گسترده درخت های مقاوم به کم آبی در این منطقه و شهرهای همسایه بتواند به عنوان سریعترین و مهمترین راهها برای جلوگیری از چنین افزایش های دمای بی سابقه ای و افزایش بارندگی ها موثر واقع شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها