کد خبر : 1450
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶

افراد میانسال و پیر به چه ویتامین هایی بیشتر نیاز دارند

افراد میانسال و پیر به چه ویتامین هایی بیشتر نیاز دارند

نیاز افراد پیر و میانسال بیشتر به چه نوع ویتامینها و گروههای غذایی است و باید بر اساس بالا رفتن سن بیشتر به جذب چه مواد معدنی و ویتامینهایی توجه کنند. کارشناسان علوم تغذیه در مطالعه جامعی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که میزان نیازهای بدن انسان در سنین مختلف به گروههای ویتامینی

نیاز افراد پیر و میانسال بیشتر به چه نوع ویتامینها و گروههای غذایی است و باید بر اساس بالا رفتن سن بیشتر به جذب چه مواد معدنی و ویتامینهایی توجه کنند.

کارشناسان علوم تغذیه در مطالعه جامعی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که میزان نیازهای بدن انسان در سنین مختلف به گروههای ویتامینی ممکن است متفاوت تر باشد و باید افراد به این موضوع اطمینان داشته باشند که ویتامینهای کلیدی مورد نیاز بدن خود را دریافت می کنند.

افراد پیر و مسن بیشتر از سایر افراد به جذب این شش ماده معدنی و ویتامین نیاز دارند و بایستی در رژیم غذایی خود نوعی برنامه ریزی کنند که از جذب این مواد و وجود آن در مواد خوراکیشان با اندکی تحقیقات از خواص خوراکیها اطمینان حاصل نمایند.

این شش ماده حیاتی برای افراد با سن بالا عبارتند از ویتامین d، ویتامین b12، پتاسیم، اسیدهای چرب امگا 3، منیزیم و کلاژن که از موادهای مغذی مورد نیاز بدن بیشتر از سایر اوقات هستند.

غذا برای افراد مسن پیر و توجه به میوه جات و سبزیجات و ورزش

البته توجه به جذب سایر ویتامینها و املاح و مواد معدنی و توجه به استفاده از خوراکیهای متنوع و گنجاندن میوه جات و سبزیجات در برنامه و رژیم غذایی از جمله دیگر ضرورتهای موجود است. همچنین مشورت با متخصصان تغذیه و همچنین ورزش نیز می تواند به داشتن رژیم غذایی سالم و بدنی بانشاط و طول عمر بیشتر کمک کند.

پیشنهاد می شود به مطلب مرتبط دیگر در خصوص افزایش طول عمر و نیازهای بدن افراد مسن و پیر و سایر گروههای سنی با عنوان «چگونه بالای 100 سال عمر کنیم» که در سایت مارال نیوز منتشر شده است نیز سر بزنید و همچنین از بخش روانشناسی مارال نیوز نیز غافل نشده و مطالعه آنها را از دست ندهید.

به امید اینکه طول عمر با برکت و با سعادت و مفیدی داشته باشید و در کنار خانواده ایام خوب و خوشی را سپری نمایید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
تفاوت خربزه جانا با سایر ملون ها و خواص آن | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] مقادیر زیادی از ویتامین ها، پیشگیری از […]

trackback
ویتامینی که استخوان های پا و بدن را قوی می کند | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] دیگر از نقش این ویتامین در استحکام و […]