کد خبر : 15215
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹

چه غذاهایی مناسب خوردن برای افراد پیر هستند

چه غذاهایی مناسب خوردن برای افراد پیر هستند
سالمندان که نور چشم ما هستند بایستی چه غذاهایی بخورند؟ لزوم توجه به غذای افراد دارای کهولت سن برای حفظ سلامتی و افزایش سیستم دفاعی بدن یک موضوع لازم و ضروری است.؛

افرادی که سالمند بوده و دارای کهولت سن هستند بهتر است چه غذاهایی بخورند؟ غذاهای مناسب پیرمرد ها و پیرزن ها و کسانی که در سنین بالا هستند.

متخصصان توصیه کرده اند که بهتر است افراد دارای کهولت سن در هر دو سه ساعت یکبار از میان وعده های سالم نیز در کنار سه وعده غذای اصلی استفاده کنند. شام را زود خورده و هیچ وعده غذایی را خط نزنند. صبحانه را نیز کامل بخورند. داشتن تحرک مناسب متناسب با سن و سال نیز از هر چیزی لازم است. انجام حرکات نرمشی و همچنین پیاده روی می تواند بسیار مفید باشد.

همچنین غذاهایی که دارای کلسیم بالا و ویتامین های دی و بی 12 هست بیشتر استفاده نمایند.  غذاهای ساده و کم حجم و سالم نیز طبیعی توصیه شده است.

چنانچه سالمند دارای مشکل گوارش یا دندان است از میوه و سبزهای پوره شده نیز نباید غافل شد.

استفاده روزانه حداقل دو واحد از میوه و سه واحد از سبزیجات برای سالمندان توصیه شده است.

غذاهایی همچون ماست و خیار دارای کشمش و گردو، شیر برنج نیز می تواند مفید باشد. همچنین پخت فرنی و پوره تخم مرغ و سیب زمینی نیز می تواند غذای میان وعده مناسبی در برخی روزها باشد.

استفاده از انواع حبوبات و همچنین گردو نیز توصیه شده است چرا که جزو برنامه های غذایی سالم طبیعی برای افراد مسن می باشد.

سبزی های خشک دارای عطر و آب لیموی تازه نیز به افزایش اشتها می تواند منجر شود.

نوشیدنی های بسیار داغ مصرف نشده و غذاهای تند دارای فلفل نیز خورده نشود و از نوشیدنی های دارای کافئین نیز پرهیز گردد. ورزش را نیز هرگز فراموش نکنید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها