کد خبر : 14386
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

چرا قبل از رفتن به مدرسه صبحانه دانش آموزان باید خورده شود

چرا قبل از رفتن به مدرسه صبحانه دانش آموزان باید خورده شود
چرا نباید وعده صبحانه از وعده های غذایی دانش آموزان حذف نشده و آن را قبل از رفتن به مدرسه یا در سایر شرایط میل کنند؟؛

دلیل اصلی صبحانه خوردن نوجوانان و کودکان چیست و چرا دانش آموزان قبل از حضور در مدرسه بایستی حتما صبحانه بخورند؟

نتایج علمی و تحقیقات جامع انجام یافته در تمام کشورها توسط محققان و پزشکان بر لزوم صد در صدی خوردن صبحانه برای کلیه افراد و سنین تأکید دارد و این موضوع شامل حال دانش آموزان و کودکان و نوجوانان نیز می شود.

در سنین پایین کودکی و نوجوانی نیز با صبحانه خوردن تمرکز دانش اموزان برای بهبود گیرایی درسی و افزایش حافظه آنها و قدرت یادگیریشان بهبود پیدا می کند. همچنین تحقیقات دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تأئید کننده این موضوع بوده که نوجوانانی که صبحانه می خورند علاوه بر این که از کیفیت تحصیلی به مراتب بالاتری برخوردار می شوند بلکه نمرات بهتری را نیز کسب می کنند.

صبحانه خوردن مواد مغذیی لازم و مورد نیاز برای سیستم عصبی و همچنین بهبود قدرت مغز را تأمین می کند و بر خلاف آن عدم میل صبحانه به خواس پرتی و حتی کاهش عزت نفس افراد می انجامد.

همچنین افرادی که صبحانه می خورند در طول روز تلاش می کنند که غذاهای سالمتری را نیز برگزینند تا این موضوع به سلامت طولانی مدتشان بیانجامد.

تشویق والدین برای خوردن صبحانه به کودکان شاید زمان بر باشد اما ضروری است. این عادت غذایی را بایستی از سنین کم در بین فرزندان ایجاد کنیم تا در ادامه مسیر زندگی نیز این وعده غذایی حذف نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها