کد خبر : 3602
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

تغییر اسم کشور ترکیه با پیشنهاد اردوغان انجام شد

تغییر اسم کشور ترکیه با پیشنهاد اردوغان انجام شد

ماجرا و چگونگی تغییر اسم کشور ترکیه با پیشنهاد رجب طیب اردوغان انجام پذیرفته و این تغییر نام مورد موافقت نهایی نیز قرار گرفت. به گزارش مارال نیوز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خبر خوبی را به مردم کشور خود داد و آن اعلام موافقت با تغییر جزئی در املا و تلفظ اسم ترکیه

ماجرا و چگونگی تغییر اسم کشور ترکیه با پیشنهاد رجب طیب اردوغان انجام پذیرفته و این تغییر نام مورد موافقت نهایی نیز قرار گرفت.

به گزارش مارال نیوز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خبر خوبی را به مردم کشور خود داد و آن اعلام موافقت با تغییر جزئی در املا و تلفظ اسم ترکیه است.

این مقام عنوان کرد: اسم رسمی ترکیه از این به بعد از turkey که موقع تلفط ترکی خوانده می شد، به شکل لفظی و نوشتاری turkiye ترکیه تغییر یافت.

بدین منظور از این به بعد تمام ادارات و نهادهای اجرایی ترکیه ملزم خواهند بود تا در نوشتار اسم کشور ترکیه، به اسم و رسم جدید آن توجه نمایند.

این تغییر اسم توسط کشور ترکیه در سازمان ملل با اعلام و پیشنهاد پایتخت ترکیه، آنکارا انجام پذیرفته و مورد موافقت نیز قرار گرفت.

شفاف سازی تغییر اسم کشور 

اطلاع رسانی های لازم برای تغییر اسم کشور ترکیه از نظر نوشتاری به turkiye نیز به دبیر کل ناتو و همچنین اتحادیه اروپا اعلام گردیده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در سخنانی که داشته از کشور خود به عنوان کشوری مستقل یاد کرده که خود می تواند اقدام به تعیین و اجرایی کردن اولویت های سیاسی و امنیتی خود نماید.

همچنین این کشور می تواند سیاست های اجتماعیش را پایه ریزی کرده و برای پیش رفتن به سمت کشوری قدرتمند گام بردارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
مارال نیوز
1 سال قبل

[…] اس اسپور کشور ترکیه اعلام شد […]

trackback
مارال نیوز
1 سال قبل

[…] دو جانبه ایران و ترکیه از جمله دیگر […]