کد خبر : 32679
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱

نتایج انتخابات شهرداری ترکیه با عقب افتادن حزب «طیب اردوغان»

نتایج انتخابات شهرداری ترکیه با عقب افتادن حزب «طیب اردوغان»
در پی اعلام شمارش آرا از حزب جمهوری خواه خلق ترکیه امرم امام اوغلو توانست در استانبول به عنوان شهردار این شهر برگزیده شود.؛

شمارش آرا و نتایج آن در انتخابات ترکیه نشانگر شکست سنگین رجب طیب اردوغان و حزب وابسته به او در این مورد است.

شهروندان ترکیه ای که در انتخابات محلی شرکت داشتند مشارکت خوبی را در حمایت از حزب رقیب اردوغان داشته و بزرگترین ضربه انتخاباتی را به وی و حزب انتخاباتیش وارد ساختند.

در پی اعلام شمارش آرا از حزب جمهوری خواه خلق ترکیه امرم امام اوغلو توانست در استانبول به عنوان شهردار این شهر برگزیده شود.

وی توانست 10 درصد بیشتر از جدی ترین رقیبش که نماینده حزب عدالت و توسعه ترکیه بود، رای برای خود جلب کند.

همچنین دیگر نماینده برجسته حزب جمهوری خواه خلق ترکیه یعنی منصور یاواش در آنکارا توانست به عنوان شهرداری شهر آنکارا دست یابد.

این نتایج نشانگر پیروزی بزرگ حزب مخالفان رجب طیب اردوغان است و حتی نمایانگر تغییر در چشم انداز سیاسی کشور ترکیه نیز می تواند باشد.

حزب «جمهوری‌خواه خلق» با برتری به دست آمده و مشارکت و استقبال خوب مردم ترکیه از نمایندگان آن برای نخستین بار در 35 سال گذشته به عنوان حزب پیشتاز و برنده در انتخابات معرفی شدند.

دلایلی که باعث شکست سنگین حزب اردوغان در ترکیه در انتخابات شد، به اعتقاد کارشناسان تورم سنگین این کشور و همچنین کاهش رشد اقتصادی بود تا بدین شکل افراد شرکت کننده در انتخابات شهرداری ترکیه حزب عدالت و توسعه و اعضای آن را تنبیه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها