کد خبر : 8721
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

جمعیت سالمندان در ایران چقدر افزایش یافته است

جمعیت سالمندان در ایران چقدر افزایش یافته است

جمعیت سالمندان و پیرها در ایران چقدر افزایش یافته است. آمار و بررسی جمعیت پیرمردها و پیرزن ها در ایران و مقایسه آمار افزایش این جمعیت در سالهای اخیر، جمعیت سالمندها در کشور ما چقدر با رشد روبرو شده است. بررسی آمار جمعیت سالمندی را در مارال نیوز بخوانید. جمعیت پیر در ایران نسبت به

جمعیت سالمندان و پیرها در ایران چقدر افزایش یافته است. آمار و بررسی جمعیت پیرمردها و پیرزن ها در ایران و مقایسه آمار افزایش این جمعیت در سالهای اخیر، جمعیت سالمندها در کشور ما چقدر با رشد روبرو شده است. بررسی آمار جمعیت سالمندی را در مارال نیوز بخوانید.

جمعیت پیر در ایران نسبت به 4 دهه اخیر افزایش دو برابری یافته و طبق پیش بینی ها 20 درصد از جمعیت کل کشور در دو دهه آتی سالمند خواهند شد.

جمعیت پیرها و سالمندی در ایران و میزان رشد

اینفوگرافی و توضیحات کامل آماری در خصوص جمعیت سالمندان ایران

همچنین در حال حاضر 10 درصد جمعیت ایران را سالمندان شکل می دهند.

جمعیت پیرها در ایران

آمار بالای سالمندهایی که مجرد هستند

طی آخرین آمار و با استناد به سازمان ثبت احوال در کشور ما در سال 95 تعداد حدودی هشتاد هزار سالمند در کشور ایران مجرد بودند و در تهران نیز که جمعیت عمده کشور را شامل می شود بیش از یک میلیون نفر سالمند که دارای سن بالای شصت سال هستند، برآورد شده است.

آمار استانها با بیشترین افراد مسن

از نظر آمار برخورداری استانها از بیشترین سالمندانی که بالای 60 سال سن دارند، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان دارای آمار کمتری از جمعیت سالمندی هستند اما در استانهای گیلان، مازندران، مرکزی، همدان و آذربایجان شرقی به ترتیب دارای بیشترین میزان جمعیت سالمند در کشور هستند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها