کد خبر : 1297
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

توله های یوزپلنگ ایرانی نر هستند یا ماده / وضعیت بزرگ شدن توله یوزها

توله های یوزپلنگ ایرانی نر هستند یا ماده / وضعیت بزرگ شدن توله یوزها

یوز آسیایی چهار ساله ای که در پارک توران سه توله به دنیا آورده بود هر سه خوشبختانه ماده تشخیص داده شدند. بنا بر اعلام دامپزشکان جنسیت این توله ها همگی ماده هستند. خبر خوش ماده بودن بچه های یوزپلنگ آسیایی می تواند نوید بخش آینده روشن برای افزایش زادآوری این نسل و افزایش جمعیت

یوز آسیایی چهار ساله ای که در پارک توران سه توله به دنیا آورده بود هر سه خوشبختانه ماده تشخیص داده شدند. بنا بر اعلام دامپزشکان جنسیت این توله ها همگی ماده هستند.

خبر خوش ماده بودن بچه های یوزپلنگ آسیایی می تواند نوید بخش آینده روشن برای افزایش زادآوری این نسل و افزایش جمعیت گونه یوزپلنگ آسیایی باشد. مادر یوز آسیایی پارک توران به نام ایران نامگذاری شده بود.

[quote]عکسی از این سه توله یوز آسیایی ماده به دنیا آمده در اولین روز را ببینید.[/quote]

جنسیت یوزهای آسیایی پارک توران

پارک توران در شهرستان سمنان قرار دارد. این برای اولین بار است که یک یوزپلنگ از نژاد آسیایی در قفس زایمان کرده و زایمان موفقی را نیز تجربه می کند.

دامپزشکان این توله های یوز آسیایی نیز بر این اتفاق نظر دارند که وضعیت سلامت جسمانی یوزها مناسب بوده و در کمال سلامت جسمانی هستند.

زیستگاه های اصلی یوز اسیایی در ایران کجاست

یوز آسیایی در ایران در کدام شهرها زندگی می کند؟ در کدام استان ها می توان پراکندگی یوز آسیایی را مشاهده کرد؟ جمعیت این گونه یوز آسیایی در ایران چند عدد است؟

زیستگاه اصلی یوزپلنگ آسیایی در شهرهای ایران مربوط به استانهای سمنان، کرمان، یزد و خراسان‌ های رضوی، شمالی و جنوبی می باشد. طبق برآورد انجام یافته جمعیت این گونه در شهرهای مذکور به 20 عدد می رسد.

در هر بار زایمان یوز آسیایی بین 2 تا 6 توله به دنیا می آید. از جمله اولویتهای مهم سازمان حفاظت محیط زیست؛ حفاظت از این گونه های درخطر انقراض یوز اسیایی در ایران است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
شیر خشک یوز موجود نیست/ یوزپلنگ ایران چه زمانی زایمان مجدد می کند | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] اشتباه شده و هر سه توله یوزپل&#1606… هستند که این نیز […]