کد خبر : 2995
تاریخ انتشار : جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳

راهکار عملی غلبه بر ریزگردها و گرد و غبار شهرهای ایران چیست

راهکار عملی غلبه بر ریزگردها و گرد و غبار شهرهای ایران چیست

چگونه می توان برای مقابله با آلودگی هوا، ریزگردها و گرد و عبار در شهرهای ایران کارهای عملی انجام داده و اقدام راهگشا در پاک کردن محیط زیست و هوای شهرها انجام داد. شهر غبارآلودی که نفس کشیدن در آن سخت باشد، می تواند هر منطقه آبادی را به جهنم تبدیل کند. به این دلیل

چگونه می توان برای مقابله با آلودگی هوا، ریزگردها و گرد و عبار در شهرهای ایران کارهای عملی انجام داده و اقدام راهگشا در پاک کردن محیط زیست و هوای شهرها انجام داد.

شهر غبارآلودی که نفس کشیدن در آن سخت باشد، می تواند هر منطقه آبادی را به جهنم تبدیل کند. به این دلیل است که حفاظت از محیط زیست و توجه به هوای پاک یک لازمه اصلی بوده که باید در اولویت تمامی برنامه های شهری و کشوری و حتی بین المللی قرار گیرد.

گرد و غبار و مبارزه با ریزگردها

روش قطعی مبارزه با ریزگردها و آلودگی هوا

در شهر آلوده که هوای پاک نداشته باشد، شاخص های سلامت، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هرقدر هم بالا و خوب باشد، پشیزی ارزش نخواهد داشت.

به این دلیل لازم است تا تمامی مردم و مسئولان اجرایی و آموزشی کشور به موضوع محیط زیست و حفاظت از طبیعت و درختکاری اهتمام ویژه ای داشته باشند.

معضل جدی گرد و خاک

معضل ریزگردها چند وقتی است که گریبان شهرهای مختلف کشور ما را گرفته و با بروز مشکلات جدی برای شهروندان همراه شده است.

به نظر می شود توسعه درختکاری، ترغیب شهروندان به نهالکاری در مناطق شهری و جلوی درب منازل و مناطقی که امکان کاشت و نگهداری از آن دارند، توجه ویژه شهرداری ها و دهیاری ها و سازمان های مردم نهاد به نهال کاری و جنگل کاری های گسترده، مبارزه با قاچاق چوب، پای کار آمدن بیشتر سازمان منابع طبیعی و همچنین توجه به قوانین بین المللی و ترغیب دیگر کشورها برای جنگل کاری می تواند مفید و موثر در مقابله با آلودگی شهرها باشد.

حل مشکل ریزگردها در ایران

برطرف کردن مشکل گرد و غبار ریزگرد در ایران

روش های کارآمد مبارزه با ریزگرد

بهره گیری از دیپلماسی فعال و توسل به قانونهای بین المللی با گسترش همکاری با کشورهای همسایه نیز می تواند به پایان معضل آلودگی هوا و ریزگرد و گرد و خاک ها بیانجامد.

یافتن منشا و علت ریزگردها در داخل کشور نیز بسیار مهم است. برای مثال دریاچه های نمک و همچنین دریاچه حوض سلطان جنوب تهران می تواند منشا بروز ریزگردها و گرد و خاک در داخل کشورمان باشد.

ترغیب دیگر کشورهای همسایه برای درختگاری های گسترده و جنگل کاری و توجه به گسترش تالاب ها نیز می تواند یک عامل مهم دیگر در مقابله با آلودگی هوا با توسل به قوانین بین المللی و توسعه قراردادهای لازم الاجرای بین المللی باشد.

مطالب مرتبط بخش محیط زیست مارال نیوز را در خصوص این که بهتر است در زمان گرد و خاک چه چیزهایی بخوریم، چه فعالیت هایی در زمان آلودگی و ریزگردها باید انجام دهیم تا سالم بمانیم را نیز بخوانید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها