کد خبر : 1707
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵

گرد و غبار و طوفان شن عجیب در آسمان عراق و عربستان

گرد و غبار و طوفان شن عجیب در آسمان عراق و عربستان

گرد و غبار و طوفان شن در آسمان عراق و عربستان و تداوم روزهای آلوده در برخی از شهرهای عرستان و عراق مشکلات زیادی را برای شهروندان و مسافران این مناطق فراهم کرده است. استانهایی که در مناطق غرب، مرکز و جنوب عراق قرار داشتند از دیروز با پایین آمدن سطح دید و همچنین طوفان

گرد و غبار و طوفان شن در آسمان عراق و عربستان و تداوم روزهای آلوده در برخی از شهرهای عرستان و عراق مشکلات زیادی را برای شهروندان و مسافران این مناطق فراهم کرده است.

استانهایی که در مناطق غرب، مرکز و جنوب عراق قرار داشتند از دیروز با پایین آمدن سطح دید و همچنین طوفان شدید مواجه شدند.

این طوفان در ساعات بامداد و صبح در استان کربلای عراق نیز احساس شد. در کرکوک نیز در اتفاقی ناراحت کننده شاهد 61 مورد از گزارشهای خفگی شهروندان این مناطق بودیم.

بدین دلیل از شهروندان عراقی درخواست شده که تا حتی امکان و به جز موارد ضروری از منازل خود خارج نشوند و در صورت انجام این کار نیز از ماسک استفاده نمایند تا دچار خفگی و مشکلات آلودگی ریزگردها و گرد و غبار نشوند.

همچنین بادهای ویرانگر طوفانی در عربستان نیز مشکلاتی را برای شهروندان و بومیان منطقه فراهم کرده و آسمان این مناطق را دستخوش تغییرات خود کرده است.

پدیده ریزگرد و گرد و غبار از هفته های اخیر در آسمان ایران نیز گزارش شده و مشکلات متعددی را برای شهروندان کشورمان به وجود آورده است.

عقد تفاهم نامه های بین المللی برای صیانت و توجه کشورهای مرزی ایران به موضوع محیط زیست و آلودگی هوا و توسعه درختکاری های گسترده و جنگل کاری درختان تنومند مقاوم به کم آبی با بررسی وضعیت خاک هر منطقه می تواند به عنوان راهکاری برای عبور از چنین روزهای پر از گرد و غبار و افزایش نزولات اسمانی و داشتن هوای پاک در منطقه باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها