کد خبر : 2754
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

ایران برای حل مشکل گرد و غبار و ریزگردها چه کارهایی کرده است

ایران برای حل مشکل گرد و غبار و ریزگردها چه کارهایی کرده است

اقدامات ایران برای کاهش گرد و غبار و آلودگی هوا چیست؟ ایران برای حل کردن مشکلات گرد و غبار و ریزگردها چه کارهایی را انجام داده است؟ سخنگوی وزارت خارجه در خصوص تشدید بحران ریزگردها و اقدامات ایران برای برطرف سازی مشکل ریزگردها مواردی را مطرح کرد. به گفته خطیب زاده ایران با کشورهای همسایه

اقدامات ایران برای کاهش گرد و غبار و آلودگی هوا چیست؟ ایران برای حل کردن مشکلات گرد و غبار و ریزگردها چه کارهایی را انجام داده است؟

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص تشدید بحران ریزگردها و اقدامات ایران برای برطرف سازی مشکل ریزگردها مواردی را مطرح کرد.

به گفته خطیب زاده ایران با کشورهای همسایه سوریه و همچنین عراق به منظور حل کردن مشکل ریزگردها همکاری مشترکی انجام خواهد داد.

به گفته وی این اقدامات را در حال حاضر با کشور عراق شروع کرده ایم و در نظر گرفته ایم تا در قدم های بعدی سوریه و سپس سایر کشورهای منطقه را ترغیب به انجام اقدامات و همکاری های لازم برای برطرف سازی مشکل گرد و غبار و ریزگرد نماییم.

وی همچنین از ارائه پیشنهادی به طرف عراقی به منظور کاهش گرد و غبار و ریزگردها خبر داده است.

ریزگردها در ایران

گرد و غبار در ایران

طی آن به عراقیها پیشنهاد شده است که با همکاری های دوجانبه به منظور کنترل کردن کانون های آلاینده غبارخیز، میزبان هیئت ایران باشند.

امیدواریم با همفکری و اقدام جمعی شاهد برطرف سازی هر چه سریعتر مشکل ریرگزد و گرد و غبار و بهتر شدن وضعیت هوا در کشور عزیزمان باشیم.

پینوشت: پیش از این نیز در خصوص توجه به تالابها و همچنین نهال کاری در برخی از مناطق صحبتهایی شده بود که امیدواریم با سرعت بخشی و افزایش کیفیت و تداوم چنین فعالیتهایی، مشکل آلایندگی و ریزگردها حل شود.

همچنین کشورهای همسایه نیز ترغیب به همکاری مشترک شوند. محیط زیست اصلی ترین و مهمترین چیزی است که باید در اولویت تمامی کارها قرار گیرد چرا که ب هوای پاک و محیط زیست سالم مقدم بر شاخصه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و .. هستند و بدون هوای پاک و محیطی سالم زندگی نیز امکان پذیر نخواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها