کد خبر : 195
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱

علت وقوع طوفان شن در شهرهای ایران چیست

علت وقوع طوفان شن در شهرهای ایران چیست

علت اصلی وقوع طوفان شن و ریزگردها در شهرهای ایران چیست؟ وقوع طوفان شن در کشور به نظر محتمل می رسد. مسئله نگران کننده ای که متاسفانه شاهد آن خواهیم بود. این را سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست نیز تأکید می کند. با توجه به وضعیت هوا و عدم

علت اصلی وقوع طوفان شن و ریزگردها در شهرهای ایران چیست؟ وقوع طوفان شن در کشور به نظر محتمل می رسد. مسئله نگران کننده ای که متاسفانه شاهد آن خواهیم بود. این را سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست نیز تأکید می کند.

با توجه به وضعیت هوا و عدم کاشت نهالهای کافی در مناطق مرزی از حمله کشورهای همسایه ای همچون عراق، اردن، سوریه و … به نظر می رسد که همچنان خطر وقوع طوفان شن در کشور را داشته باشیم.

احتمال طوفان شن در شهرهای ایران

داریوش گلی زاده سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست می گوید: وضعیت آلودگی هوا در روزهای آینده کاهش خواهد داشت اما احتمال طوفان شن نیز وجود دارد. چرا که منشا این ریزگردها از کشورهای همسایه همچون سوریه و اردن و عراق و … هستند.

به گفته وی جنگ و رها کردن مزارع کشاورزی و کم آبی هم دست در دست هم داده تا این وضعیت ادامه یابد.

گلی زاده ادامه داد: برای کوتاه مدت برای مقابله با ریزگردهای خارجی راهی شاید وجود نداشته باشد و تنها روش مقابله با ریزگردها مشارکت و همکاری کشورهای مرزی منطقه برای کاشتن درخت و نهال است که این موضوع نیز شاید نیاز به ده سال زمان داشته باشد و شاید به دلیل شرایط سیاسی همکاریهای مورد نیاز را انجام ندهند.

به هر حال امیدواریم با توسعه نهالکاری در تمامی شهرهای ایران، و همچنین همراهی و مشارکت بیش از پیش کشورهای مرزی و انعقاد تفاهم نامه های لازم الاجرا و عملیاتی، مسئله مهم ریزگردها و طوفان شن که به شدت محیط زیست و وضعیت هوای بسیاری از شهرهای کشور را مورد تهدید قرار می دهد برطرف شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها