کد خبر : 814
تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱

روستای زنانه که مردان نمی توانند به آن وارد شوند

روستای زنانه که مردان نمی توانند به آن وارد شوند

در یکی از روستاهای آفریقایی، حتی یک مرد هم نمی تواند زندگی کند و این محل محیطی برای زندگی زنان است. منطقه ای که با توجه به سیاست خاص و برنامه جالب روستاییانش در سطح جهان به ورد زبان افتاده است. این روستا در کشور آفریقایی کنیا و با نام روستای آموجا بوده که در

در یکی از روستاهای آفریقایی، حتی یک مرد هم نمی تواند زندگی کند و این محل محیطی برای زندگی زنان است. منطقه ای که با توجه به سیاست خاص و برنامه جالب روستاییانش در سطح جهان به ورد زبان افتاده است.

این روستا در کشور آفریقایی کنیا و با نام روستای آموجا بوده که در طی دو دهه اخیر مختص بانوان بوده و حتی یک مرد هم در آن حضور نداشته و اجازه ورود را ندارد.

در این روستا هیچ مردی به جز کودکانی که در این محل بزرگ شدند، زندگی نمی کنند و اجازه نزدیکی به این روستای پر از زنان را ندارند.

روستایی بدون مرد

در خصوص سیاست و چگونگی شکل گیری این روستا نیز گفته شده که تعداد زیادی از زنان این روستا پیش از این مورد سوء استفاده هایی قرار گرفته بودند و به این دلیل منازل خود را ترک کرده و به روستای آموجای کنیا کوچ کرده اند.

عدم استقبال اهالی این روستا از جنسهای مذکر نیز این مورد ذکر شده در بالا می تواند باشد. اقدامی که اهالی این روستا انجام داده اند شاید در نوع خود در سطح جهان کم نظیر یا بی نظیر باشد.

از این روستای کنیایی به عنوان پناهگاه زنان آسیب دیده نیز یاد می شود. عمر پیدایش این روستا کمتر از 25 سال اعلام شده است.

در خصوص وجه تسمیه و علت نامگذاری این روستا نیز گفته شده که آموجا به معنی وحدت بوده و در آن زنان می توانند بار دیگر با وحدت خود، خودشان را پیدا کرده و مستقل زندگی کنند.

روستایی بدون مردان

زنان این روستا در مدت زمان اخیر ثابت کرده اند که می توانند توانمندی و خودکفایی خود را اثبات کنند. همچنین زنان این منطقه بر این اعتقادند که چنین کاری یک نمونه کار نمادین از تلاشهای انجام یافته برای متوجه کردن مردان نسبت به رفتارهای نسنجیده یشان و محافظت بانوان از ظلم و تجاوز بوده و می تواند به بازیابی روحی و روانی زنان آسیب دیده بعد از مدتی دوری از مردان کمک نماید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها