کد خبر : 8545
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

نسخه داروی نوشته شده پزشک را آیا می توان دوباره گرفت؟

نسخه داروی نوشته شده پزشک را آیا می توان دوباره گرفت؟

چند بار می توان نسخه داروی نوشته شده پزشک را از داروخانه گرفت؟ آیا می توان داروی نوشته شده پزشک را دوباره از داروخانه خریداری کرد؟ در مارال نیوز در خصوص این سوال دارویی همراه باشید. قبل از پاسخگویی به سوال اینکه چند بار می شود یک نسخه دارویی را از داروخانه گرفت باید به

چند بار می توان نسخه داروی نوشته شده پزشک را از داروخانه گرفت؟ آیا می توان داروی نوشته شده پزشک را دوباره از داروخانه خریداری کرد؟ در مارال نیوز در خصوص این سوال دارویی همراه باشید.

قبل از پاسخگویی به سوال اینکه چند بار می شود یک نسخه دارویی را از داروخانه گرفت باید به این موضوع توجه کرد که اولا از درمان خودسرانه باید اجتناب کرد و در ثانی مصرف طولانی مدت و یا دز بالای دارو می تواند به مشکلات سخت جسمانی و عوارض غیرقابل جبران در کوتاه مدت یا بلندمدت برای شما تبدیل شود بنابراین از مصرف بیش از حد دارو بدون توصیه و تجویز پزشک باید اجتناب کرد.

نسخه داروی نوشته شده پزشک را آیا می توان دوباره گرفت؟

چند بار می شود یک دارو را از داروخانه گرفت

در خبری که سایت خبر آنلاین از زبان دکتر شهرام غفاری مدیرکل درمان سازمان تامین اجتماعی نوشته در پاسخ به سوال چند بار می شود نسخه پزشک را از داروخانه تهیه کرد عنوان گردیده که زمانی که پزشک نسخه الکترونیک برای بیمار می نویسد از این امکان برخوردار است که گزینه یک، دو یا سه مرتبه دریافت دارو بدون ویزیت مجدد دکتر را فعال نماید و در این شرایط بعد از اجازه پزشک برای فراهم شدن امکان مجدد دریافت دارو می توان دارو را مجددا از داروخانه خریداری کرد.

نسخه دارو پزشک داروخانه

این اقدام هم به خاطر ملاحظاتی بوده چرا که داروها بعد از یک ماه مصرف نیازمند بررسی اثربخشی و همچنین عوارض آن هستند و بایستی بیمار مجددا به دکتر مراجعه نماید اما در بیماری های مزمن که مریض بایستی سالیان سال دارو را مصرف کند و پزشک نیز از این حیث نگرانی خاصی ندارد اقدام به تمدید نسخه می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها