کد خبر : 5047
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶

نشانه های نوجوانان دچار بیماری افسردگی و دپرس شدن چیست

نشانه های نوجوانان دچار بیماری افسردگی و دپرس شدن چیست

نشانه های نوجوانان دچار بیماری افسردگی و دپرس شدن چیست و از کجا بفهمیم که فرزندمان بیمار روحی و افسرده شده یا نه؟ به گزارش مارال نیوز، افسردگی از جمله کج خلقی ها و بیماری های روحی بوده که نیازمند توجه، علت یابی و درمان مناسب است. خودداری از سرکوفت زدنهای بیهوده، دادن روحیه و

نشانه های نوجوانان دچار بیماری افسردگی و دپرس شدن چیست و از کجا بفهمیم که فرزندمان بیمار روحی و افسرده شده یا نه؟

به گزارش مارال نیوز، افسردگی از جمله کج خلقی ها و بیماری های روحی بوده که نیازمند توجه، علت یابی و درمان مناسب است.

خودداری از سرکوفت زدنهای بیهوده، دادن روحیه و آرامش به فرد دچار بیماری روحی، فراهم آوردن فضا و شرایط راحت بودن و آرامش بیشتر فرد و همچنین بهره گیری از مشاوره و روانشناس می تواند به درمان مشکل افسردگی شدن کمک کند.

لزوم یافتن علت و دلیل بیماری روحی

حتما در علم پزشکی این مثل را شنیده اید که یافتن علت و نام بیماری، پیمودن بیش از نصفی از  راه درمان است؛ بنابراین در بیماری های روحی نیز منشاءیابی صحیح و یافتن علت دقیق آن می تواند هم ما و هم اطرافیان را نسبت به کنار آمدن صحیح و یافتن راههای جایگزین برای التیام بخشیدن به موضوعی که بیشتر باعث افسردگی و ناراحتی می شود، کمک کند.

نوجوانان و افراد دارای سن کم به دلیل روحیه شکننده و حساس خود بیشتر از سایر افراد نیازمند توجه هستند و بایستی به اخلاق و روحیات و نوع برخوردهای آنها توجه ویژه ای شود تا چنانچه رفتارهای متناقص و خاصی  مشاهده شد برای کمک و همراهی البته بدون اینکه باعث رنجش آنها شویم با بهره گیری از نظر متخصصان و روانشناسان کارهای لازم را انجام دهیم.

لازم است با نشانه های افسردگی در نوجوانان و افراد کم سن و سال آشنا شویم.

افسرده شدن و دپرس نوجوان

علامت های دپرس شدن و افسردگی

علائم افسردگی نوجوانان و دپرس شدن آنها

فرد دچار افسردگی در گروه سنی نوجوان معمولا هنگام دپرس شدن یا افسردگی از دوستان و خانواده دوری کرده، احساس دردهای بی دلیل در بدن کرده و همواره در یأس و ناامیدی قرار دارد.

فرد دچار افسردگی همیشه احساس بی ارزش بودن یا گناه کردن می کند. به انجام فعالیت های ورزشی رغبت نشان نداده و در انجام تکالیف درسی خود عملکرد ضعیفی نشان می دهد.

بی قراری و بی خوصلگی و بی شوقی و انداشتن انگیزه در کنار خستگی و نداشتن انرژی، گریه کردن مدام و زدن حرفهای نا امیدکننده و تغییر در سبک خوراک به همرا عصبانیت و پرخاشگری از جمله نشانه های عمده فرد دچار افسرده می باشد.

مطلب مرتبط اگر بخواهیم افسردگی نگیریم چه کار باید بکنیم را نیز بخوانید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها