کد خبر : 3250
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۱۶

اگر بخواهیم افسردگی نگیریم باید چه کار کنیم

اگر بخواهیم افسردگی نگیریم باید چه کار کنیم

درمان طبیعی افسردگی با روش تضمینی طبیعی؛ اگر می خواهید افسردگی نگیرید به این نکات روانشناسان توجه ویژه ای کنید. به گزارش مارال نیوز، افسردگی از جمله بیماری های سختی بوده که زندگی را برای آدم زهر می کند. اما پیشگیری از بروز افسردگی چندان هم سخت نیست. نعمت شیرین زندگی، و حق حیات بسیار

درمان طبیعی افسردگی با روش تضمینی طبیعی؛ اگر می خواهید افسردگی نگیرید به این نکات روانشناسان توجه ویژه ای کنید.

به گزارش مارال نیوز، افسردگی از جمله بیماری های سختی بوده که زندگی را برای آدم زهر می کند. اما پیشگیری از بروز افسردگی چندان هم سخت نیست.

درمانهای افسردگی چگونه است

چگونه افسرده نشویم

نعمت شیرین زندگی، و حق حیات بسیار ارزشمند بوده و باید قدرشناس چنین نعمت و گوهر بزرگی باشیم و بتوانیم از ثانیه ثانیه آن به شکل مناسبی استفاده کرده و امانتدار خوبی برای بدن خود باشیم.

برای اینکه زندگی را شیرین تر از همیشه کنیم و افسردگی را به درون قلبمان راه ندهیم، بایستی از هر چیزی که به ما روحیه نادرست و بدی می دهد؛ دوری کنیم.

افسردگی خود می تواند به مانند سدی مقابل خوش بختی و خوشحالی و مفید بودن و خوب بودن ما بایستد.

روش درمان افسردگی

روشهای درمان افسردگی به صورت طبیعی

برای درمان افسردگی توجه به نکات روانشناسان با روش های طبیعی نیز امکان پذیر خواهد بود. فقط کافی است خودمان اراده کنیم؛ کمی تلاش کنیم و چیزهای بد و ناراحت کننده گذشته را از ذهن خود پاک کنیم.

پیشگیری از افسردگی چگونه ؟

پیشگیری از افسردگی چگونه ممکن است؟ کافی است به این نکات مهم کمی توجه کنیم و آن را برای مدتی در زندگی اجرایی کنیم تا شیرین آن را به معنای واقعی بچشیم.

طلوع خورشید را از دست ندهید. بستگی به فصول سال بین ساعت 5 صبح تا 7 صبح بیدار شده و دقایقی را به طلوع آفتاب نگاه کنید. همچنین لحظات طلایی غروب آفتاب نیز بسیار زیبا بوده و تماشای آن می تواند شما را به آرامش بیشتری برساند.

برای رفع مشکلات دیگران پیشقدم شوید. به آنها مشورت بدهید و برای انجام کار خیر در اول صف بایستید. این که انسان احساس پوچی کند، خود بزرگترین عامل افسردگی خواهد بود.

زیبایی های دنیای کنونی به مهربانی ها دو چندان می شود. در چنین شرایطی انسان نیز با خوبی کردن به دیگران، حال دلش به معنای واقعی خوب می شود.

درمان افسردگی

روش قطعی درمان افسردگی به صورت طبیعی

دوستانتان را عوض کنید. با دیگران ارتباط بگیرید. در محافل عمومی ظاهر شده و در جشن ها و مراسم های مختلف حضور داشته باشید.

برای درمان افسردگی از یاد خدا هیچ گاه غافل نشوید. دعا کنید و همیشه خدا را در کنار خود ببینید. هر کاری که می کنید فقط برای رضایت او انجام داده و دستان و دل و فکرتان به سمت آسمان و خدای مهربان باشد و تسلیم تقدیر و خواسته او شوید.

به کسانی که دوستشان دارید، سر زده و علاقه قلبیتان را مرتب به آنها بازگو کنید. عشق مهمترین راز شادمانی است. صله رحم کنید و به والدین یا دیگر بزرگانی که در قید حیات هستند حتما سر زده یا تلفنی جویای حالشان شوید.

ورزش را از یاد نبرید. حداقل 10 تا 30 دقیقه پیاده روی فراموش نشود. اگر توانایی دویدن دارد، از دویدن نیز که بهترین نوع ورزش هوازی است، غافل نشوید. دویدن به مانند راه رفتن روی ابرها بوده و آرامشی عجیب به انسان می بخشد. روزهای ابتدایی دویدن شاید برای شما خیلی سخت باشد. هنگام دویدن سعی کنید به صورت استقامت و تایم زیاد این کار را انجام دهید. راز رسیدن به چنین دویدنی، داشتن سرعت کم و به یکباره سرعت ندویدن است تا استمرار شما در دو بیش از پیش شود.

موسیقی های خوب گوش کنیم. از گوش دادن بیش از حد به موزیک نیز خودداری کنیم. اگر به هنر یا رشته خاص موسیقی یا کار فرهنگی علاقه داشتید، آن را به صورت حرفه ای سعی کنید دنبال کنید.

هر صبح که از خواب بیدار شدید؛ از ته دل از خدا با زبان خودتان از خالق جهان تشکر کنید. سعی کنید با خدایتان رفیق شوید و همیشه با او حرف بزنید. از اینکه فرصت مجدد زندگی به شما داده شده تا زیبایی ها را ببینید و یک روز دیگر نفس بکشید قدردان خدا باشید.

به محض بیدار شدن از خواب، با خودتان بگویید «برنامه و هدف اصلی امروز من ….. است.» برای خودتان اهداف و برنامه های روزانه، کوتاه مدت و بلند مدت تعیین کنید و برایش بجنگید.

برای کاهش میزان افسردگی، از میوه و سبزیجات بیشتری تغذیه کرده و مصرف گوشت و روغن و خوراک پرچرب را به حداقل برسانید.

با کتاب آشتی کنید. با کودکان کم سن گرم بگیرید و با آنها برای دقایقی بازی کنید.

[quote]به پرندگان و گنجشک ها و یاکریم ها و گربه ها و … روزانه غذا بریزید و لانه برایشان در جای امن حیاط و کوچه بسازید تا به آرامش و حس زیبایی برسید.[/quote]

به پوشیدن لباس آراسته و خوب برای درمان افسردگی توجه کنید. خود را همیشه تمییز نگهدارید و خودرو و خانه خود را نیز پاک نگهدارید.

گهگاهی به خانه سالمندان نیز سر زده و یا با افراد مسن در پارکها و … همکلام شوید. به حرفهایشان خوب گوش دهید و غمخوارشان شوید.

در کمک کردن به هیچ موجود زنده ای اعم از انسان و حیوان، کوتاهی نکنید. بی دلیل مهربان باشید و چتر مهربانیهایتان را برای همه در دنیایی که دو روز بیشتر نیست، باز کنید. این گونه احساس بیخودبودن و پوچی نیز نخواهید کرد.

چنانچه با عمل کردن به این موارد باز هم نشانه هایی از بهبودی افسردگی و شادابی مضاعف درشما ایجاد نشد، حتما با روانشناس و یا روانپزشک حاذق مشورت بگیرید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
نشانه های نوجوانان دچار بیماری افسردگی و دپرس شدن چیست | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] مرتبط اگر بخواهیم افسر… را نیز […]

trackback
مارال نیوز
1 سال قبل

[…] مشکلات روحی، افسردگی و بر هم زده شدن […]

trackback
آیا امباپه افسرده است؟/ توضیح شرایط روحی مهاجم فرانسه | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] کنار امده و دیگر افسرده نیست یاد […]