کد خبر : 2978
تاریخ انتشار : جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲

علامت های داشتن بیماری سرطان چیست

علامت های داشتن بیماری سرطان چیست

از کجا بفهمیم سرطان داریم یا نه؟ علامتهای بیماری سرطان چیست و چه نشانه هایی نشانگر داشتن احتمالی سرطان در بدن ماست؟ اطلاع داشتن از برخی علایم سرطان می تواند به ما و همچنین پزشکان کمک کند تا با انجام آزمایشهای قطعی دیگر، اطمینان حاصل نماید که ما دارای بیماری سرطان یا دیگر بیماری ها

از کجا بفهمیم سرطان داریم یا نه؟ علامتهای بیماری سرطان چیست و چه نشانه هایی نشانگر داشتن احتمالی سرطان در بدن ماست؟

اطلاع داشتن از برخی علایم سرطان می تواند به ما و همچنین پزشکان کمک کند تا با انجام آزمایشهای قطعی دیگر، اطمینان حاصل نماید که ما دارای بیماری سرطان یا دیگر بیماری ها هستیم یا نه.

در تصویر زیر، به اختصار می توانیم از نشانه های احتمالی داشتن سرطان مطلع شویم.

علامتهای داشتن سرطان

علامت بروز سرطان در بدن

توجه کنیم که هر قدر زودتر تشخیص داده شود که ما دارای سرطان هستیم یا نه، روش درمانی و داروها نیز بهتر از گذشته انجام خواهد شد.از جمله علائمی که ممکن است منجر به بروز علامتهای سرطان شود می توان به تب و تعریق های شبانه، کاهش ناخواسته وزن و همچنین احساس کردن خستگی زیاد است.

علامت های داشتن سرطان

چه علایمی علامت سرطان است

علاوه بر آن زرد شدن یا قرمزی و تیره شدن پوست، هر نوع دیده شدن تغییرات در لکه ها و همچنین خال ها، دردهای کمری و سر درد، تغییر در عملکرد مزاج یا مثانه از دیگر نشانه های احتمالی ابتلا به سرطان است.

سرطان و توجه به دکتر

مراجعه سریع به پزشک برای درمان و تشخیص سرطان

سرفه یا تنگی نفس مدام در کنار بدهضمی با مشکل بلع غذا، خونریزی های غیرمعمول و تورم گره های لنفاوی و احساس پری و نفخ معده در کنار کم خونی از دیگر نشانه های داشتن سرطان است.
بیشتر مواقع این نشانه ها و علائمی که بیان شد لزوما به معنای داشتن سرطان نخواهد بود و شاید یک تومور خوش خیم یا بیماری دیگری باشد اما علتش هر چه که باشد نباید آن را نادیده گرفت و باید به پزشک متخصص مراجعه کرد مخصوصا اگر این علائم ادامه داشته یا شدت یابند.

یکبار دیگر تکرار می شود که دانستن زودتر بیماری سرطان، به شکست بهتر و همراه با موفقیت آن خواهد انجامید و در صورت داشتن علائم مشکوک بالا یا سایر علابم مشابه، بایستی سریعا به پزشک مراجعه کرد.

پیشگیری از بروز سرطان

برای پیشگیری از بروز سرطان نیز لازم است تا برخی از عادتهایی که ممکن است به آن وابسته باشیم را کنار بگذاریم.

چه کار کنیم سرطان نگیریم

راههای جلوگیری کردن از بروز سرطان

برای هر مشکلی راهکاری وجود دارد که مهمترین راه آن داشتن امید به زندگی و استفاده از فرصت و حق حیاتی است که خدای مهربان به ما انسانها داده است.

ناامید نشدن از لطف خدا و قدر دانستن فرصت زندگی و تلاش برای بقا و زندگی همراه با ایمان و وجدان اخلاقی می تواند به پیروزی مقابل هر مشکل و بیماری بیانجامد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها