کد خبر : 4500
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱

چرا در زندگی آرامش ندارم و مشکلات ناراحت و عصبی می کند

چرا در زندگی آرامش ندارم و مشکلات ناراحت و عصبی می کند

علت نداشتن آرامش در زندگی چیست و چرا کوچکترین مشکل عصبی و ناراحتمان می کند. راههای رسیدن به آرامش در زندگی و یافتن راهی که بتوان در مشکلات و سختی های زندگی عصبی نشده و آرامش خود را حفظ کرد. به گزارش مارال نیوز، دستیابی به آرامش حقیقی می تواند به عنوان پلی برای دستیابی

علت نداشتن آرامش در زندگی چیست و چرا کوچکترین مشکل عصبی و ناراحتمان می کند. راههای رسیدن به آرامش در زندگی و یافتن راهی که بتوان در مشکلات و سختی های زندگی عصبی نشده و آرامش خود را حفظ کرد.
به گزارش مارال نیوز، دستیابی به آرامش حقیقی می تواند به عنوان پلی برای دستیابی به خوشبختی نیز باشد. اگر دقت کرده باشید انسان هایی که در تمامی مراحل زندگی خود آرامششان را حفظ کرده باشند، در تصمیم گیری های خود نیز معقولانه و منطقی تر عمل کرده و هیجانات را از خود دور می کنند. آنها شاید پول درست حسابی یا شغل و موقعیت خانوادگی و شخصی خوبی هم نداشته باشند اما بیشتر از سایر افراد قدر زندگی و موفقیت و خوشبختی خود را می دانند.

برای رسیدن به آرامش در زندگی چه کارهایی باید کرد

خدا را فراموش نکنید. مهمترین کاری که می توانید بکنید دوستی و رنگ و بوی خدایی گرفتن زندگیتان است. در تمامی لحظات زندگی خود و تمام کارهایی که می کنید نام خدا ورد زبانتان باشد. خدا را چه در بدبیاری هایتان و چه در اتفاقات شیرین زندگیتان شکر کنید. با گفتن کلمه «خدایا شکرت» در تمامی ناملایمات و شیرینی زندگی خدا را در کنارتان حس کرده و راضی به تقدیر و خواسته او باشید. خدا را ناظر بر کارهایتان بدانید و هیچ گاه احساس تنهایی با وجود خدایی که همیشه ما را می بیند و در کنارمان است، نکنید.

مشکلات و عصبی شدن

خدا و رسیدن به آرامش حقیقی

مهربانی و غذا دادن به حیوانات غذای روح است

به حیوانات غذا بدهید. برای پرندگان در حیاط و تراس خود در مکان مناسب و بهره گیری از جستجوهای اینترنتی یا تجربه دیگران؛ به شکل مناسب و محکم لانه بسازید و اگر حیوانی نیاز به امداد و دامپزشک داشت، بی تفاوت از کنارش عبور نکنید. اگر می خواهید روحتان سیراب بشود و به آرامش حقیقی برسید ریختن گندم برای گنجشک و یاکریم و دادن غذا به سایر حیوانات شهری می تواند آرامش به روح و روان شما ارزانی دارد.

شاید خریدن و ریختن چند کیلو گندم به صورت روزانه برای شما هزینه چندانی نداشته باشد اما برای پرندگان کمک بزرگی برای پیدا کردن غذای سالم و خوب کرده و آنها را خوشحال می کنید. با همین خوشحالی پرندگان؛ مطمئنا شما نیز خوشحال خواهید شد و این شادی به شما بازتاب داده خواهد شد.

آرامش نداشتن در زندگی

چرا مشکلات بی قرار و ناآرامم می کند

خوب بخوابید

از خواب خود نزنید و سعی کنید خوب بخوابید. بی خیال فکرها و مشکلاتی بشوید که فکر کردن به آن باعث درد و ناراحتی شما شده و مشکلی را حل نمی کند. بی خودی یک چیز و مسئله را در ذهن خود گنده نکنید. خیلی از ناراحتی های ما بدون آن که در زندگی اتفاق بیافتد برای ما پیش می آید.

روزمرگی را کنار بگذارید

در مکان های عمومی حاضر شده و با اطراف در ارتباط باشید. حضور در کنسرت های موسیقی، اماکن ورزشی، تماشای مسابقات و رویدادهای فرهنگی و هنری و … می تواند شما را از روزمرگی خارج کند. هر کاری که باعث فرار شما از روزمرگی میشود را انجام دهید.

دوری از عصبانیت و رسیدن به آرامش

چگونه در زندگی آرامش داشته و عصبی نشویم

بیاموزید و آموختن را فراموش نکنید. در کلاس های آموزشی، هنری و … که علاقه به یادگیری آن را از کودکی داشتید شرکت کنید و نگران سنتان نباشید.
کارهای ضروریتان را بنویسید. آنها را از قلم نیانداخته و دنبالشان کنید.
فهرستی از نقاط قوت خود را بر روی کاغذ نوشته و آنها را تقویت کرده و از آن در زندگی روزمره خود استفاده کنید.

آرامش و عصبی نشدن در زندگی با ورزش های هوازی

ورزش کنید، ورزش های هوازی مثل پیاده روی سریع یا دویدن می تواند بهترین محرک برای آرامش شما و عصبی نشدن مقابل مشکلات باشد. شنا و سایر ورزش ها نیز می تواند به شما برای آرامش بیشتر کمک کند. اگر از ورزش خاص دیگری نیز خوشتان می آید، حتما ادامه دهید. دوستان ورزشی خود را نیز افزایش داده و در باشگاه یا محیط ورزشی خود، سعی کنید شماره تلفن خودتان را رد و بدل کرده و برنامه خود را طوری تنظیم کنید که در کنار آنها و همراه آنها باشید.

از روانشناس فرار نکنید

اگر موضوعی به شدت شما را آسیب می دهد و هر کاری می کنید نمی توانید فراموشش کنید، حتما به روانشناس و در ادامه در صورت درست نشدن به روانپزشک مراجعه کنید.

از رفتن به پزشک روانشناس ترسی نداشته باشید. در کشورهای متمدن اروپایی چندین بار در سال به چنین پزشکانی سر می زنند. همانگونه که جسم آدم مریض می شود، روح انسان نیز آزرده خاطر می شود.

راههای دور شدن از عصبی بودن

روش داشتن زندگی آرام و به دور از عصبی شدن

با خانواده، دوستان نزدیک و بستگانتان ارتباط نزدیکی داشته باشید. صله رحم کنید و حتما در مناسبتهای مختلف به آنها سر بزنید و مشکلاتشان را مشکل خود دانسته و از ته دل برای حل آن در تلاش و تکاپو باشید.
به خود این موضوع را یادآوری کنید که انسان با ارزشی هستید. یادآوری کنید که می توانید خوب و بهتر از قبل باشید. تمرین کنید که امروزتان باید بهتر و با برنامه تر از روز گذشته شما باشد.
در این دو روز زندگی، مهربانی را تمرین کنید. با همه مخلوقات خدا مهربان باشید و هر کسی هم از شما طلب یاری کرد، تا آنجایی که از دستتان بر می آید در حقش کوتاهی نکنید.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 7
اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
چگونه با غم مشکل و شکست در زندگی کنار بیاییم | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] که آن شکست یا مشکلات را التیام […]

trackback
مارال نیوز
1 سال قبل

[…] داشتن آرامش بیشتر و غلبه بر […]

trackback
مارال نیوز
1 سال قبل

[…] کار کنید تا به آرامش برسید. در صورت […]

trackback
مارال نیوز
1 سال قبل

[…] نفس و از دست رفتن آرامش درونی و واقعی از […]

trackback
مارال نیوز
1 سال قبل

[…] اوج خود می رسد و آرامش و اشتیاق به […]

trackback
عصبی شدن امباپه در جریان مسابقه و نظر مارکو وراتی | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] سن ژرمن در خصوص عصبی شدن امباپه در […]

trackback
عکسهای شدیدترین خشکسالی در کشور آفریقایی کنیا | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] شده باعث بروز مشکلات جدی برای زندگی […]