کد خبر : 247
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

بهترین ساعت برای خوردن شام چه زمانی است

بهترین ساعت برای خوردن شام چه زمانی است

پزشکان چه ساعتی را برای خوردن شام توصیه کرده اند؟ آیا بهتر است که شام را زود خورد یا دیر؟ تایم مناسب خوردن شام چند ساعت قبل از خواب است؟ تحقیقات بسیار زیادی برای ساعت خوردن و زمان دقیق شام انجام یافته و در این خصوص نظرات و دیدگاههای علمی به صورت مبسوط بیان شده

پزشکان چه ساعتی را برای خوردن شام توصیه کرده اند؟ آیا بهتر است که شام را زود خورد یا دیر؟ تایم مناسب خوردن شام چند ساعت قبل از خواب است؟

تحقیقات بسیار زیادی برای ساعت خوردن و زمان دقیق شام انجام یافته و در این خصوص نظرات و دیدگاههای علمی به صورت مبسوط بیان شده است.

متاسفانه دیده شده که بسیاری از افراد دارای الگو و رژیم غذایی نامنظم و نامناسبی هستند و بدین منظور در ساعات خوردن و میزان وعده های غذایی که دارند تعادل را رعایت نکرده و ازبرنامه زمانبندی مناسبی نیز برخوردار نیستند

سلامتی بزرگترین و بهترین و باارزشترین چیزی است که انسان می تواند داشته باشد. تمام تلاشهای ما انسانها برای ثروتمند شدن و به دست آوردن دارایی زمانی ارزش خواهد داشت که سلامتی خود را داشته باشیم. داشتن خانواده خوب و ثروتمند بدون داشتن سلامتی مطمئنا به لعنت خدا هم نخواهد ارزید.

شایسته است تا با افزایش اطلاعات عمومی و علمی خود برای داشتن سبک و رژیم غذایی مناسب و همچنین زمانبندی مناسب برای خوردن وعده های غذایی برای به دست آوردن سلامتی خود در تلاش باشیم.

چه ساعتی برای خوردن شام مناسب است

نمی توان در این خصوص زمان و ساعت خاصی تعیین کرد که برای همه یکسان باشد چرا که بهترین ساعت برای شام خوردن می تواند به اهداف شما برای حفظ سلامتیتان و همچنین داروها و بیماریهایی که بدان مبتلا هستید، ارتباط داشته باشد.

با این وجود می تواند برای لاغر شدن و کاهش کالری دریافتی زمان های مناسبی را توصیه کرد. تحقیقات نشان داده که بهتر است آخرین وعده غذایی یا همان شام را پیش از آنکه بدنتان به ترشح هورمون ملاتونیم کرده و آماده خواب شوید، میل کنید.

حتما اطلاع دارید که در زمان تاریک شدن هوا مغز انسان هورمونی به نام ملاتونین ترشح می کند. این هورمون عملکرد اصلی بدن را تنظیم نموده و رابطه تنگاتنگی با متابولیسم بدن دارد.

عوارض دیر غذا خوردن در شب چیست

زمانی که بدن و مغز اماده رفتن به خواب می شود، این موضوع باعث بالارفتن و افزایش چربی بدن خواهد شد. همچنین دیر غذا خوردن به برهم زده شدن ریتم شبانه روزی بدن باعث شده و در ادامه به افزایش وزن و عوارض مرتبط دیگر می انجامد.

چنانچه شما دارای هدف برای کاهش وزن و همچنین لاغرتر شدن هستید پیشنهاد شده که پیش از غروب خورشید شامتان را بخورید.

چه ساعتی برای خوردن شام توصیه می شود

غذا خوردن دیرهنگام منجر به این می شود که صبح روز بعد در خوردن صبحانه نیز اشتهای لازم را نداشته باشید. نخوردن صبحانه نیز باعث افزایش اشتها در طول روز و در نهایت پرخوری خواهد شد و این موضوع به افزایش وزن شما می انجامد. نخوردن چربی و پرهیز از غذاهای دارای کالری زیاد مانند برنج و استفاده بیشتر از سبزیجات و میوه ها و کاهش مصرف گوشت می تواند به سلامتی شما کمک کند.

با این اوصاف healthline توصیه دیگری نیز کرده که زمان ایده آل خوردن شام و حفظ ریتم شبانه روزی و فراهم آوردن شرایط مناسب برای هضم مناسب غذا این بوده که حداقل دو تا سه ساعت قبل از خواب شام خود را بخوریم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها