کد خبر : 4847
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴

چه کارهایی در لحظه آخر کنکور دادن باید انجام داد

چه کارهایی در لحظه آخر کنکور دادن باید انجام داد

چه توصیه لحظه آخری برای داوطلبان کنکور گفته شده و کارشناسان چه کارهایی در لحظات و روزهای آخر کنکور دادن توصیه کرده اند. به گزارش مارال نیوز، کنکور یکی از دغدغه های مهم والدین و دانش آموزان بوده و می تواند سرنوشت شغلی و مهارتی و زندگی و حتی موضوع ازدواج آنها را در آینده

چه توصیه لحظه آخری برای داوطلبان کنکور گفته شده و کارشناسان چه کارهایی در لحظات و روزهای آخر کنکور دادن توصیه کرده اند.
به گزارش مارال نیوز، کنکور یکی از دغدغه های مهم والدین و دانش آموزان بوده و می تواند سرنوشت شغلی و مهارتی و زندگی و حتی موضوع ازدواج آنها را در آینده تعیین کند.

با توجه به اهمیت بیش از پیش کنکور در میان داوطلبان، لازم است که با دانستن اصول رفتاری و انجام برخی کارهای ساده، تمرکز و آرامش و کارایی خود را هنگام قرار گرفتن در پشت میز کنکور و پر کردن پاسخنامه های کنکور بالا برد.

کارهای قبل کنکور

چه اقداماتی قبل از کنکور باید کرد

خوب بخوابید

خواب کافی از ملزومات لازم برای حضور موفق در جلسه کنکور است. دانش آموزی که نتواند پیش از امتحان و آزمون بزرگ، از خواب لازم برخوردار شود مطمئنا نمی تواند تمرکز و ذهن خوب نسبت به مسائل و اتفاقات پیرامونی داشته باشد بنابراین حتما سعی کنید زودتر به تختخواب رفته و خواب کافی برای خود داشته باشید.

ورزش کنید

ورزش های هوازی پیش از کنکور توصیه شده، البته این ورزش نباید یک ورزش چالشی و هیجانی که همراه با زد و خورد و احتمال آسیب دیدگی و گرفتگی عضلات همراه شود.

پیاده روی سریع یا دویدن بسیار نرم با سرعت کم و البته زمان محدود بدون درگیر کردن عضلات و ماهیچه های شما به گرفتگی و خام شدن بدن؛ می تواند از جمله ورزشهای مناسبی باشد که در روزهای اخر کنکور  توصیه شده است.

مایعات به اندازه کافی بنوشید

خوردن مایعات به اندازه کافی و مورد نیاز بدن از دیگر لازمات برای حفظ آرامش و همچنین تمرکز هنگام کنکور دادن و روزهای آخر آن است.

مواد مغذی بخورید؛ خواندن دروس تازه ممنوع

خوردن خوراکی ها و مواد غذایی مغذی نیز مهم و ضروری است. از مطالعه درسهای تازه نیز پرهیز کنید و بگذارید ذهنتان با محفوضات و مفاهیمی که قبلا یاد گرفته بودید، به چالش جدید دیگری مبتلا نشود.

نگاه سطحی به سوالات تستی

به سوالات تستی می توانید به صورت سطحی و گذرا نگاهی بیاندازید و این کار را با آرامش انجام دهید.

آماده کردن وسایل مورد نیاز

وسایل مورد نیاز را فهرست کنید. بسیاری از داوطلبان آنچه که مورد نیاز دارند را با خود همراه نمی برند یا بعضی چیزهای اضافه با خود برده و یا کمتر در کنارشان دارند.

قبل از کنکور توجه کنید

موارد مهم برای انجام دادن قبل کنکور

مطال مرتبط آیا بردن ماشین حساب و کیف به کنکور مجاز است یا خیر؟ را نیز می توانید بخوانید.

شناسایی حوزه امتحان

محلی که قرار است آزمون بدهید را از قبل شناسایی کنید تا در روز آزمون با استرس واضطراب پیدا کردن محل مواجه نشده و به موقع در زمان مقرر در محل آزمون کنکور حاضر شوید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها