کد خبر : 4827
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

گرایش دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی بیشتر چیست

گرایش دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی بیشتر چیست

گرایش دانش آموزان به کدام رشته است. در کنکور سراسری چه رشته هایی داوطلبان بیشتری نسبت به دیگر رشته ها داشته است؟ توجه به علاقه دانش آموزان، مهارت، توانایی و همچنین در نظر گرفتن بازار کار از جمله مهمترین و در اولویت ترین مواردی است که دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی خود به آن

گرایش دانش آموزان به کدام رشته است. در کنکور سراسری چه رشته هایی داوطلبان بیشتری نسبت به دیگر رشته ها داشته است؟

توجه به علاقه دانش آموزان، مهارت، توانایی و همچنین در نظر گرفتن بازار کار از جمله مهمترین و در اولویت ترین مواردی است که دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی خود به آن توجه می کنند.

در این خصوص لزوم استفاده از مشاوره های تحصیلی نیز احساس می شود و بایستی دانش آموزان با بررسی تمامی جوانب نسبت به انتخاب رشته خود که می تواند یک عمر وضعیت زندگی انها را نیز تغییر دهد، اقدام کنند.

همچنین همراهی والدین با دانش آموزان و همکاری، مشورت دهی و عدم تحمیل نظرات خود به نوجوانان و جوانان یکی دیگر از ضروریات است و به نظر می رسد که چنین مشاوره های تحصیلی و انتخاب رشته، نه تنها برای دانش آمزوان بلکه برای والدین آنها نیز احساس می شود.

عدم احساساتی شدن در انتخاب رشته تحصیلی، دور کردن هیجانات و توجه به علاقه، توانایی، بازار کار و همچنین منطق و دورنما سنجی از آینده می تواند به شما کمک کند تا انتخاب رشته مناسبی داشته باشید. در انتخاب رشته نباید به موضوعاتی همچون انتخاب رشته اطرافیان و دوستان نزدیکتان یا آشنایان توجه کنید بلکه بر اساس منطق خود و مشاوره با کارشناسان، افراد تحصیل کرده و زبده و معیار قراردادن توانایی ها و علایق خود اقدام نمایید.

بیشترین داوطلبان کنکور سراسری امسال از چه رشته های تحصیلی بودند

در کنکور امسال رشته ریاضی فیزیک نسبت به سالهای گذشته با اقبال کمتری مواجه شده بود که به گفته رئیس سازمان سنجش نکژگران کننده به نظر می رسد.

در کنکور سراسری امسال بیش از 412 هزار داوطلب در کنکور انسانی شرکت کرده بودند و در کنکور تجربی نیز بیش از 574 هزار داوطلب شرکت کننده وجود داشت.

به گفته رئیس سازمان سنجش اقبال کم به رشته ریاضی نگران کننده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
نمودار و شیب انتخاب رشته کنکور/ دانش آموزان بیشتر چه رشته ای انتخاب می کنند | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] با شیب کاهشی انتخاب رشته توسط داوطلبان […]

trackback
مارال نیوز
1 سال قبل

[…] فنی پولسازترین رشته های تحصیلی شامل برق، […]