کد خبر : 32643
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۷

آموزش و پرورش در سال 1403 چند هزار معلم استخدام می کند؟

آموزش و پرورش در سال 1403 چند هزار معلم استخدام می کند؟
تعداد استخدامی و پذیرفته شدگان در آزمون آموزش و پرورش امسال چقدر خواهد بود؟؛

تعداد معلم های جدید استخدام شده برای سال 1403 چند نفر پیش بینی شده است؟ وزیر آموزش و پرورش در باره استخدام جدید در آموزش و پرورش توضیح داد.

رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: در سال جاری یعنی سال 1403 با برنامه ریزی انجام یافته هفتاد و دو هزار نفر معلم استخدام خواهند شد و همچنین علاوه بر این تعداد ذکر شده تعداد بیست هزار نفر از افرادی که فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و رجایی هستند به مدارس کشور وارد خواهند شد.

همچنین رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش به آمار استخدامی های آموزش و پرورش در سال 1402 نیز اشاره کرد و یادآور شد: در سال پیش تعداد 50 هزار معلم با برگزاری آزمون های استخدامی جذب شدند و علاوه بر این 25 هزار نفر نیز از بستر دانشگاه فرهنگیان استخدام گردیدند.

رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش از توسعه و رسیدن به رشد 25 درصدی پذیرش دانشجو در دانشگاه های فرهنگیان نیز خبر داد و یادآور شد: این اتفاق در برنامه هفتم توسعه مصوب شده بود.

به گفته وزیر آموزش و پرورش در حال حاضر بیشتر از دانشگاه فرهنگیان با برگزاری آزمون استخدامی اقدام به جذب معلم می نماییم، سال پیش تاریخی ترین سال برای استخدام معلمان در کشور بود.

ریشه کمبود معلم در کشور

وی به توضیح در خصوص ریشه کمبود معلم نیز پرداخت و یادآور شد: این اتفاق و ریشه آن به 10 سال پیش مربوط است و سونامی مذکور در مهر سال 1402 گریبان آموزش و پرورش را گرفت چرا که معلمانی که به دلیل رتبه بندی بازنشستگی خودشان را به تاخیر انداخته بودند با برخورداری از رتبه بندی به بازنشستگی رسیدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها