کد خبر : 28868
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

روش دور کردن موش بدون کشتن/ بهترین راهکار مقابله با موشها

روش دور کردن موش بدون کشتن/ بهترین راهکار مقابله با موشها
بهترين راه زنده گيرى موش و رها سازى آن است كه با تله سطلى انجام مي شود و آموزش های آن نیز به قدر کافی در شبکه های مختلف وجود دارد.؛

روش از بین بردن و دفع موش ها چگونه است؟ آیا راهکاری برای دور راندن موش بدون کشتن وجود دارد؟ استفاده از تله موش چسبی و سایر تله ها انسانی است؟ آیا کشتن موش مجاز بوده و این کار انسانی و مطابق با وجدان انسان ها است؟ در این مطبی به صورت جامع موضوع را بررسی می کنیم.

در نوشتاری از صفحه اینستاگرام تالین ساهاکیان به بررسی موضوع می پردازیم.

تله موش

ستون فقراتش شکسته، بر معده‌اش فشار و دردی غیر قابل تصور وارد می‌شود و باید با همان درد و فشار وحشتناک، ساعت‌ها و روزها بماند تا بمیرد بدون اینکه حتی یک سانتیمتر بتواند تکان بخورد.

به چه گناهی؟ او فقط گرسنه بود و دنبال غذا. موجودی با پتانسیل عاطفی و فکری یک سگ یا گربه، دارای حس همدردی، مادری به غایت فداکار و دلسوز… این است سرنوشت دردناک حیوانی که انسان او را بر نمی‌تابید.

موش ها را دوست ندارید و موشی وارد منزلتان شده است؟ از تله‌های زنده‌گیر مناسب استفاده کنید، او را بگیرید و در بیرون رها کنید. این تله‌ ها، جعبه‌هایی هستند که جایی برای قرار دادن خوراکی دارند. حیوان وارد آنها می‌شود و در بسته می‌شود. تله را به جایی بیرون از خانه ببرید و حیوان را آزاد کنید. توجه کنید که محل آزاد کردن، از محل خانۀ شما خیلی دور نباشد چون موش‌ها در محیط‌های کاملاً غریبه گیج می‌شوند و از گرسنگی و تشنگی می‌ میرند. اگر تا دو هفته هیچ موشی داخل تلهٔ زنده‌گیر نیفتاد، می‌توانید مطمئن شوید که دیگر موشی داخل خانه نیست.

روش زنده گیری موش بدون کشتن

برای خارج کردن موش‌ هایی که وارد منزل یا محل کارتان شده‌ اند از تله‌ های زنده گیر موش استفاده کنید. این تله‌ ها طوری ساخته شده‌اند که موش به داخل آنها می‌ آید و سپس در بسته می‌شود. فاصلۀ بین در و جایی که موش در آن گیر می‌ افتد را طوری تنظیم کنید که دم موش زیر در نماند و نشکند (بتواند کاملاً وارد شود و سپس در بسته شود).

اگر از این تله‌ها ندارید، خودتان یک تله ساده درست کنید. برای این کار، یک ظرف یا سطل نسبتاً گود پلاستیکی را در داخل آشپزخانه یا هر جایی که موش‌ ها به آن علاقه دارند قرار دهید. یک قاشق کرۀ بادام‌ زمینی «یا غذاهای دیگری که موش دوست دارد» روی تکه‌ نان بمالید و داخل ظرف بگذارید. در بیرون ظرف، چند عدد کتاب یا وسیلۀ دیگر قرار دهید طوری که موش بتواند مثل پله از آن بالا برود و به داخل ظرف برود. موش‌ها بعد از افتادن در سطل یا ظرف نمی‌توانند خودشان بیرون بیایند و شروع به بیتابی می‌کنند. برای آنکه آنها را آرام کنید، روی سطل یا ظرف را با یک حوله یا پارچه بپوشانید و آنها را با سطل به جایی بیرون از خانه ببرید و آزاد کنید.

اگر تا دو هفته هیچ موشی داخل ظرف نیفتاد، می‌توانید مطمئن شوید که دیگر موشی داخل خانه نیست.

پینوشت مارال نیوز: غیرانسانی ترین روشی که برای مهار موش می توان استفاده کرد بهره گیری از تله چسبی است. روشی که در آن موش ها به تله های چسبی چسبیده و مدت ها در حالتی بسیار زجر آور به سر می برند و آه و نفرینشان را نصیب صاحب خانه و عامل این کار می کنند.

در این روش پوست های موش ممکن است پاره شده یا حتی گردنشان خرد شود. آنها گاها برای فرار از تله های چسبی مجبور به جویدن پاهایشان نیز می کنند تا در نهایت مرگی فراتر از دردناک بودن برایشان رخ دهد.

انسان های با وجدان هرگز از چنین روش های زجرآوری استفاده نمی کنند. موش های وحشت زده ای که حتی ممکن است در این حالت چندین ساعت یا حتی چندین روز زنده مانده و زجر کش شوند و در این شرایط آه و نفرینشان می تواند دامن گیر شود.

مطلب دیگری از اینستاگرام تالین ساهاکیان در خصوص استفاده از تله چسبی موش بخوانیم.

دفعهٔ بعد وقتی می‌خواهید تلهٔ چسبی بگذارید، این تصویر را به یاد آورید و تصور کنید اگر خودتان در چسب گیر افتاده بودید و پوست بدنتان کنده شده بود چه زجری می‌کشیدید.

تله چسبی موش

تله‌ های چسبی جنایتند. هیچ توجیهی برای این جنایت وجود ندارد. لطفاً اجازه ندهید هیچ کس از اطرافیان و آشنایان تلهٔ چسبی موش بگذارد.

چگونگی رها کردن موش هایی که در تله های چسبی گرفتار شدن را بخوانید و با این روش موش ها را از این تله هایی که توسط انسان های ناآگاه و ناجوانمرد برایشان تعبیه شده رها دهید.

موش

روش نجات جاندار از تله چسبی

اگر زمانی حیوانی گرفتار در یک تله چسبی دیدید، می‌توانید جان او را نجات دهید. برای این کار به این وسایل نیاز دارید: مقدار کمی روغن مایع خوراکی چند تکه پارچه یا دستمال آشپزخانه یک پارچ تر یک جعبۀ کفش دردار که چند سوراخ برای نفس کشیدن در آن ایجاد شده است بهتر است یک دستکش کلفت هم داشته باشید چون خطر گازگرفتگی وجود دارد.

مراحل نجات ۱- سر حیوان را با یک دستمال آشپزخانه بپوشانید تا آرام شود و تقلا نکند و با دستی که دستکش دارید از حرکت سرحیوان به طرف جایی که قرار است آزاد کنید جلوگیری کنید.

۲- چند قطره روغن را در جایی که بدن حیوان به تله چسبیده است بریزید و به آرامی ماساژ دهید. سعی کنید مقدار روغن حداقل باشد. روغن، چسب را حل می‌کند و کم کم قسمتهایی از بدن حیوان آزاد می‌شود. در قسمت‌های آزاد شده، یک دستمال یا پارچه بین بدن حیوان و تله قرار دهید تا دوباره نچسبد و به کار خود ادامه دهید تا تمام قسمت‌های بدن حیوان آزاد شود. این کار ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

۳- با پارچۀ خیس روغن‌ های اضافه را از روی بدن حیوان پاک کنید. حیوان را در جایی تاریک و گرم قرار دهید تا خشک شود. اگر امکانش را دارید حیوان را به دامپزشکی برسانید چون احتمال آنکه آسیب‌ های درونی دیده باشد یا آب بدنش از دست رفته باشد زیاد است و یا ممکن است در نتیجۀ تقلای مداوم و طولانی تمام انرژی بدنش تحلیل رفته باشد و بعد از آزاد شدن دوام نیاورد.

علاوه بر این، روغن مالیده شده به بدن حیوانات، تنظیم دمای بدن را بسیار سخت می‌کند. اگر به دامپزشک دسترسی ندارید، حیوان را در جای تاریک و گرم نگه دارید تا خشک شود و کمی آب برای خوردن در اختیار او قرار دهید.

سپس او را داخل جعبۀ سوراخدار قرار دهید و در آن را بگذارید و به محلی مناسب و نزدیک برده، آزاد کنید. اگر وضعیت موش مناسب نیست، او را در یک کارتون قرار دهید و به او آب و غذا بدهید تا حالش بهتر شود.

خواندن کامنت برخی از کاربران در این خصوص نیز درصفحه اینستاگرام تالین ساهاکیان خالی از لطف نیست.

بهترين راه؛ زنده گيرى موش و رها سازى آن است كه با تله سطلى انجام ميشه. در يوتوب آموزش آن وجود دارد.

 

 جان موجودات را نگيريد چون شما جان نداده ايد كه جان را بگيريد

 

من سیزده تا موش رو زنده گیری و رهاسازی کردم تا از کارگاهم بالاخره رفتن

 

من خودم مهندس کشاورزی هستم و فروشگاه کشاورزی دارم و اصلا هیچ گونه سم مرگ موش چسب موش نمیارم . چون دنیا متعلق به انسان ها نیست و همه جانداران جان دارند و مرگ درد دارد با مسمومیت سموم و یا این جور تله ها . به مردم هم پیشنهاد میکنم استفاده نکنند و اگر از موش خوشتون نمیاد و می‌خواهید از خونه تون برود بیرون روش های دیگری هم هست

 

آخه این چه کاریه. روشهای زیادی هست که میشه اونا رو زنده گیری و در طبیعت رها کرد

 

قلبم درد میگبره از اینهمه خشونت نسبت به حیوانات یادمه چند سال پیش به اتفاق دوستان به یک مزرعه حوالی کرج رفته بودیم و شب اونجا موندیم و صبح به خونه برگشتیم.. چند روز توی خونه بهم ریختگیهایی توجه مون رو جلب کرد متوجه حضور یه موش صحرایی با گوشهای گرد و بزرگ و دمی بلند شدیم که انگار اون شب توی وسایلمون خوابش برده بود و صبح با ما به خونمون اومده بود…یه قفس زنده گیر گرفتم روی کابینت نزدیک سقف گذاشتم و گردو و نون پنیر هم داخلش ریختم…اما خیلی باهوش و زبل بود یه ماه طول کشید تا تونستم بگیرمش برای خودش توی لباسشویی و گاز خونه درست کرده بود و شبها توی خونه میچرخید بعد از یک ماه که موفق شدیم بگیریمش یادمه دو سه ساعت با دخترم رانندگی کردیم تا اون مزرعه رو پیدا کردیم و موش کوچولوی خوشگل رو پیش دوستاش رها کردیم.امیدوارم که آدمها یه کم درجه ی خشونتشون رو نسبت به سایر موجودات پایین بیارن و مهربانتر.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مائده
مائده
9 ماه قبل

واقعا عقیده و نظرتون بسیار عالیه و واقعا خوشحالم که شما با این عقیده‌ مهندس کشاورزی هستید کسی که برای کاری انتخاب میشه واقعا باید به کارش مثل شما با انسانیت نگاه کنه .
اگه واقعا کسی سعی می‌کرد انسانیت داشته باشه توی هر کاری که هست الان واقعا وضعیت جامعه بهتر بود .😔

trackback
دورکردن و کنترل جمعیت موش بدون آزار و کشتار | مارال نیوز
18 روز قبل

[…] کنترل جمعیت موش بدون آزار و کشتار به صورت انسانی. راندن موش های […]